GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MAT3422 UZAKTAN EĞİTİM ARAÇLARI Seçmeli Ders Grubu 4 8 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere; makro medya dilini tanıtmak ve uzaktan eğitim kavramını, Authorware dilini, olay güdümlü programlamayı öğretmektir.


Doç. Dr. Aysun AYTAÇ


1 Makro Medya bir dil öğrenebilme.
2 Görsel programlamayı öğrenebilme
3 Öğretilen bilgileri kullanarak çeşitli projeler üretebilme.
4 Görsel örneklerin nasıl yapıldığı hakkında fikir üretebilme.

Birinci Öğretim


yok


yok


E-learning kavramı. E-learning’in ile ilgili araçlar. Bu araçlardan biri ile çeşitli güncel projelerin gerçeklenmesi, Macromedia, Autoware, Flash.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Uzaktan Eğitim ve Authorware’i tanıtmak ve bununla yapılan uygulamaları göstermek
2 Authorware de Akış Çizgisi ve Akış Çizgisini okumak, Nesne Araç çubukları
3 Nesne Araç Çubuğundaki Nesneler ve özellikleri
4 Display İkonu ve onunla ilgili örnekler
5 Authorware de Display, Wait ve Erase ikonları, Etkileşimler oluşturmak, motion ikonunu kullanmak, transition (Medeniyetler örneğinin tanıtılması ve onun gerçekleştirilmesi)
6 Framework ikonu, Hot object etkileşim tipinin tanıtılması, Framework ikonunda alt sayfalarda ortak zeminin ayarlanması, bir rft dosyasının import edilmesi (Medeniyetler örneğinde Mayanın oluşturulması)
7 Şu ana kadar öğrenilen bilgilerin etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak, target area etkileşim tipinin öğrenilmesi, ekranda hareket eden bir nesnenin ekranın dışına çıkmasını engellemek, exit butonunun oluşturulması (Medeniyetler örneğinde Quiz’in oluşturulması
8 Ara sınav
9 Authorware de kontrol yapıları, değişkenler(Sayı eşleştirme örneğinin oluşturulması)
10 Authorware de diziler, random fonksiyonu, döngü yapıları, mantıksal işlemler (Sayı eşleştirme örneğinin genelleştirilmesi)
11 Text entry etkileşim tipi, Authorware’ın standart değişkenleri (Hesap makinesinin oluşturulması)
12 Yanıt tiplenin Active If koşulu, Authorware de radyo düğmeleri (Hesap makinesinin oluşturulmasına devam)
13 Daire, dikdörtgen çizimini sağlayan fonksiyonların verilmesi, RGB fonksiyonu, ekrandaki bir nesnenin çizgi rengi ve dolgu rengini değiştirmek için Authorware da kullanılan standart fonksiyonlar, desicion ikonu (Ekran koruyucunun yapılması)
14 KeyPress yanıt tipi, ok tuşlarını sağlayan fonksiyonlar, HotSpot yanıt tipi (Ekrandaki bir nesnenin klavyedeki ok tuşlarını kullanarak hareketinin sağlanması)
15 Authorware de seslerin oluşturulması, sound ikonu MediaPause fonksiyonu
16 Yarıyıl sonu sınavı

1) Kellogg, O., Bhatnagar, V., 2002. “Authorware 6: Kaynağından Eğitim”. Sistem Yayıncılık, ISBN: 9756675063 2) Thornton J., Wilson S. J., 2001. “Inside Macromedia: Authorware 6”, Thomson Delmar Learning, ISBN 0-7668-2006-8 3) Ganci J. 2003, “Authorware Scripting, Volumes 1 and 2”, Dazzle Techologies Corp., ISBN : 0972573828


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 29 29
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 3
ÖÇ 3 4 4 4
ÖÇ 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek