GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EĞT305TYÖ TERS YÜZ ÖĞRENME Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin ters yüz edilmiş bir dersi nasıl planlayacakları, uygulayacakları ve değerlendirecekleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Fulden Güler Nalbantoğlu


1 Ters yüz öğrenme ortamının özelliklerini listeleyebilme
2 Ters yüz öğrenmeye yönelik bir ders planı tasarlayabilme
3 Ters yüz öğrenmeye yönelik verilen bir ders planını çeşitli kriterlere göre eleştirebilme

Birinci Öğretim


Yok


-


Ters yüz edilmiş sınıf tasarımı, dijital araçların etkin kullanımı, etkileşimli öğrenme ortamlarının oluşturulması, uygulamalı örnekler, ders planları geliştirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı - -
2 Ters yüz öğrenmenin temeli ve özellikleri Düz anlatım, grup çalışması, tartışma Bölüm 1
3 Ters yüz edilmiş sınıfların avantaj ve dezavantajları Grup çalışması, tartışma Bölüm 2
4 Ters yüz edilmiş sınıflarda öğretmen, öğrenci ve veli rolü Düz anlatım, tartışma ve küçük grup çalışması Bölüm 4
5 Ters yüz edilmiş sınıfta öğrenme sürecinin planlanması-1 Düz anlatım, tartışma ve küçük grup çalışması Bölüm 5
6 Ters yüz edilmiş sınıfta öğrenme sürecinin planlanması-2 Düz anlatım, tartışma ve küçük grup çalışması Bölüm 5
7 Ara Sınav - -
8 Ters yüz edilmiş sınıfta dijital teknolojilerin kullanımı Düz anlatım, grup çalışması, tartışma Bölüm 8
9 Ters yüz edilmiş sınıfta geri bildirim ve değerlendirme Düz anlatım, tartışma ve küçük grup çalışması Bölüm 9
10 İyi uygulama örnekleri Tartışma Yok
11 Öğrenci ders planı sunumları Tartışma, grup çalışması Yok
12 Öğrenci ders planı sunumları Tartışma, grup çalışması Yok
13 Öğrenci ders planı sunumları Tartışma, grup çalışması Yok
14 Öğrenci ders planı sunumları Tartışma, grup çalışması Yok
15 Final sınavı - -
16 Bütünleme sınavı - -

Ters Yüz Edilmiş Sınıf ve Öğrenme (Pegem 2021, Editörler: Esef Hasan Toykök, Mehmet Ramazanoğlu, Özgür Bolat)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Derse Katılım 6 20
Makale Kritik Etme 1 80
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 70
Rapor Sunma 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 10 2 20
Takım/Grup Çalışması 12 2 24
Rapor Hazırlama 2 8 16
Rapor Sunma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 2
ÖÇ 2 3 3 2
ÖÇ 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek