| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| EĞT305TYÖ | TERS YÜZ ÖĞRENME | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin ters yüz edilmiş bir dersi nasıl planlayacakları, uygulayacakları ve değerlendirecekleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Fulden Güler Nalbantoğlu
| 1 | Ters yüz öğrenme ortamının özelliklerini listeleyebilme |
| 2 | Ters yüz öğrenmeye yönelik bir ders planı tasarlayabilme |
| 3 | Ters yüz öğrenmeye yönelik verilen bir ders planını çeşitli kriterlere göre eleştirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
-
Ters yüz edilmiş sınıf tasarımı, dijital araçların etkin kullanımı, etkileşimli öğrenme ortamlarının oluşturulması, uygulamalı örnekler, ders planları geliştirme
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | - | - |
| 2 | Ters yüz öğrenmenin temeli ve özellikleri | Düz anlatım, grup çalışması, tartışma | Bölüm 1 |
| 3 | Ters yüz edilmiş sınıfların avantaj ve dezavantajları | Grup çalışması, tartışma | Bölüm 2 |
| 4 | Ters yüz edilmiş sınıflarda öğretmen, öğrenci ve veli rolü | Düz anlatım, tartışma ve küçük grup çalışması | Bölüm 4 |
| 5 | Ters yüz edilmiş sınıfta öğrenme sürecinin planlanması-1 | Düz anlatım, tartışma ve küçük grup çalışması | Bölüm 5 |
| 6 | Ters yüz edilmiş sınıfta öğrenme sürecinin planlanması-2 | Düz anlatım, tartışma ve küçük grup çalışması | Bölüm 5 |
| 7 | Ara Sınav | - | - |
| 8 | Ters yüz edilmiş sınıfta dijital teknolojilerin kullanımı | Düz anlatım, grup çalışması, tartışma | Bölüm 8 |
| 9 | Ters yüz edilmiş sınıfta geri bildirim ve değerlendirme | Düz anlatım, tartışma ve küçük grup çalışması | Bölüm 9 |
| 10 | İyi uygulama örnekleri | Tartışma | Yok |
| 11 | Öğrenci ders planı sunumları | Tartışma, grup çalışması | Yok |
| 12 | Öğrenci ders planı sunumları | Tartışma, grup çalışması | Yok |
| 13 | Öğrenci ders planı sunumları | Tartışma, grup çalışması | Yok |
| 14 | Öğrenci ders planı sunumları | Tartışma, grup çalışması | Yok |
| 15 | Final sınavı | - | - |
| 16 | Bütünleme sınavı | - | - |
Ters Yüz Edilmiş Sınıf ve Öğrenme (Pegem 2021, Editörler: Esef Hasan Toykök, Mehmet Ramazanoğlu, Özgür Bolat)
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Derse Katılım | 6 | 20 |
| Makale Kritik Etme | 1 | 80 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Rapor Hazırlama | 1 | 70 |
| Rapor Sunma | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 10 | 2 | 20 |
| Takım/Grup Çalışması | 12 | 2 | 24 |
| Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
| Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 90 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 2 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 |