GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MAT203 BİLGİSAYAR BİLİMLERİ I Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere; algoritmik olarak düşünme ve problem çözme yeteneğini kazandırmak ve farklı programlama dilleri için alt yapı oluşturmaktır.


Prof. Dr. Alpay KIRLANGIÇ Doç. Dr. Aysun AYTAÇ


1 )Matematik ve günlük yaşam ile ilgili problemlerin çözümlerine algoritmik yaklaşmayı öğrenebilme
2 Rasyonel düşünme tekniği kazanabilme
3 Öğretilen bilgileri teknolojide kullanabilme
4 Bir problemi bağımsız olarak kurgulayabilip, bunun için çözüm yöntemi geliştirebilme

Birinci Öğretim


yok


yok


Verilen Bir Problemin Çözüm Adımlarını Oluşturmak ve Akış diyagramı ile göstermek. Algoritma Tasarımı. Algoritmanın Temel Özellikleri ( Kesinlik, Etkinlik, Sonluluk, Giriş-Çıkış Bilgisi). Algoritmanın Genel Yapısı. Algoritmada Temel Yapılar (Sıra Yapısı, Seçme Yapısı ve Tekrar Yapısı). Aritmetiksel, İlişkisel ve Mantıksal İşlemciler. Değişken Kavramı ve Değişkenlere Değer Aktarılması. Giriş-Çıkış Deyimleri. Kontrol İşlemi Yapan Deyimler. Döngü Deyimleri. İndisli Değişkenler. Karakter Bilgi İşlemleri.


Hafta Konular (Teorik) Laboratuvar Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Algoritma tanımı ve özellikleri. Algoritmalarda Girdi Bilgisi, çıktı bilgisi, kesinlik ve sonluluk kavramları. Adım algoritması.
2 Akış Diyagramı ve diyagramda kullanılan semboller.
3 Sparks algoritma dili. Değişkenler. Değişken tanımlama kuralları. Aritmetiksel işlemciler. İlişkisel işlemciler. Mantıksal işlemciler. Değişkenlere atama işlemi ile değer aktarma ve giriş ortamından değer aktarma.
4 READ ve PRINT Deyimleri, IF THEN ELSE Deyimi
5 İç içe IF deyimleri. GOTO deyimi.
6 CASE deyimi. Örnekler.
7 Döngü deyimleri. FOR- DO döngü deyimi. FOR-DO döngü deyiminin kullanım kuralları. İç içe FOR – DO deyimleri
8 Ara sınav
9 WHILE-DO döngü deyimi ve kullanım kuralları. İç içe WHILE-DO döngü deyimleri.
10 LOOP-UNTIL döngü deyimi ve kullanım kuralları. İç içe LOOP-UNTIL döngü deyimleri.
11 İndisli Değişkenler. Tek boyutlu indisli değişkenler(Diziler). İndisli değişkenlere değer aktarılması.
12 Diziler
13 Diziler
14 Sayısal verilerin sıralanması ve taşınması
15 Sayısal verilerin sıralanması ve taşınması

1)Fundamentals of Data Structures, Ellies Horowitz, Sartaj Sahni, Pitman Publishing Limited 2) Kaşlı, A., “Algoritma Tasarımı ve Programlama”, E.Ü.Bilgisayar Mühendisliği, (1999)


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Uygulama/Pratik 16 1 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 128

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24
ÖÇ 1 4 3
ÖÇ 2 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 3
ÖÇ 4 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek