GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İST402 DESIGN OF EXPERIMENTS Ders 4 8 8,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı, bir deneyin tasarımının yapılabilmesi ve deney tasarımında deterministik ve probabilistik modelleri ayrı tutarak lineer istatistiksel modeller yaklaşımını tartışma becerisini edinebilme


Prof. Dr. Onur KÖKSOY


1 Deney tasarımı esaslarını kavrayabilme
2 Tasarlanmış denemeler için doğrusal model yaklaşımını ifade edebilme
3 Deney tasarlamanın gürültü ve hacime etkilerini kavrayabilme
4 Sabit etkili ve rasgele etkili modeli ayırt edebilme
5 Çoklu karşılaştırma yaklaşımını kavrayabilme.
6 Rasgele blok tasarımı ve Latin kare blok tasarımını ayırt edebilme
7 Faktoriyel denemeleri istatistiksel lineer model olarak ifade edebilme.
8 Deney tasarımı modelleri için tek yönlü, iki yönlü ve çok yönlü varyans analizi yöntemi yaklaşımını kavrayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tek faktörülü deneyler. Tek-yönlü varyans analizi.Sabit ve Rasgele etkili dizaynlar.Çoklu karşılaştırmalar:t-testi, Bonferonni yaklaşımı, Fisher’in LSD testi, Tukey’in HSD testi. Çoklu range testleri: SNK, MRT, Duncan’ ın MR testi,Genel lineer kontrastlar. Trend analizi.Faktöriyel dizaynlar. Latin kare dizaynlar. Rasgele blok tarsarımı. İki-yönlü varyans analizi. Çok faktörlü dizaynlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Deney tasarımına giriş
2 Tek faktörlü deneyler: Sabit etkili deneyler
3 Tek faktörlü deneyler: Rasgele etkili deneyler
4 Çoklu karşılaştırma: İkili karşılaştırmalar
5 Çoklu karşılaştırma: Çoklu Range Testleri
6 Faktöriyel dizaynlara giriş
7 Arasınav- İki faktörlü deneyler: Sabit etkili deneyler
8 İki faktörlü deneyler: Rasgele etkili deneyler
9 Rasgele blok dizaynı
10 Latin kareler dizaynı
11 Çok faktörlü dizaynlar: Sabit etkili deneyler
12 Çok faktörlü dizaynlar: Rasgele etkili deneyler
13 Faktöriyel dizaynlarda bloklama
14 2^k faktöriyel dizaynlar

Mendenhall, W., “Introduction to Linear Models and the Design and Analysisi of Experiments”,(1996)


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 65 65
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 65 65
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 246

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24
ÖÇ 1 5 4 4 5
ÖÇ 2 5 4 4 5
ÖÇ 3 5 4 4 5
ÖÇ 4 5 4 4 5
ÖÇ 5 5 4 4 5
ÖÇ 6 5 4 4 5
ÖÇ 7 5 4 4 5
ÖÇ 8 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek