Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İST402 | DESIGN OF EXPERIMENTS | Ders | 4 | 8 | 8,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, bir deneyin tasarımının yapılabilmesi ve deney tasarımında deterministik ve probabilistik modelleri ayrı tutarak lineer istatistiksel modeller yaklaşımını tartışma becerisini edinebilme
Prof. Dr. Onur KÖKSOY
1 | Deney tasarımı esaslarını kavrayabilme |
2 | Tasarlanmış denemeler için doğrusal model yaklaşımını ifade edebilme |
3 | Deney tasarlamanın gürültü ve hacime etkilerini kavrayabilme |
4 | Sabit etkili ve rasgele etkili modeli ayırt edebilme |
5 | Çoklu karşılaştırma yaklaşımını kavrayabilme. |
6 | Rasgele blok tasarımı ve Latin kare blok tasarımını ayırt edebilme |
7 | Faktoriyel denemeleri istatistiksel lineer model olarak ifade edebilme. |
8 | Deney tasarımı modelleri için tek yönlü, iki yönlü ve çok yönlü varyans analizi yöntemi yaklaşımını kavrayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tek faktörülü deneyler. Tek-yönlü varyans analizi.Sabit ve Rasgele etkili dizaynlar.Çoklu karşılaştırmalar:t-testi, Bonferonni yaklaşımı, Fisher’in LSD testi, Tukey’in HSD testi. Çoklu range testleri: SNK, MRT, Duncan’ ın MR testi,Genel lineer kontrastlar. Trend analizi.Faktöriyel dizaynlar. Latin kare dizaynlar. Rasgele blok tarsarımı. İki-yönlü varyans analizi. Çok faktörlü dizaynlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Deney tasarımına giriş | ||
2 | Tek faktörlü deneyler: Sabit etkili deneyler | ||
3 | Tek faktörlü deneyler: Rasgele etkili deneyler | ||
4 | Çoklu karşılaştırma: İkili karşılaştırmalar | ||
5 | Çoklu karşılaştırma: Çoklu Range Testleri | ||
6 | Faktöriyel dizaynlara giriş | ||
7 | Arasınav- İki faktörlü deneyler: Sabit etkili deneyler | ||
8 | İki faktörlü deneyler: Rasgele etkili deneyler | ||
9 | Rasgele blok dizaynı | ||
10 | Latin kareler dizaynı | ||
11 | Çok faktörlü dizaynlar: Sabit etkili deneyler | ||
12 | Çok faktörlü dizaynlar: Rasgele etkili deneyler | ||
13 | Faktöriyel dizaynlarda bloklama | ||
14 | 2^k faktöriyel dizaynlar |
Mendenhall, W., “Introduction to Linear Models and the Design and Analysisi of Experiments”,(1996)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 65 | 65 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 65 | 65 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 246 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 4 | 4 | 5 |