GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İST419 GÜNCEL PROGRAMLAMA DİLLERİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin temel programlama ve algoritma geliştirme becerilerinin ilerletilmesini, Python programlama dilini kullanarak istatistiksel programlar geliştirmesini sağlamaktır


Doç. Dr. Ali MERT


1 Herhangi bir problemin çözümünü algoritmik olarak ifade edebilme
2 Algoritma olarak ifade edilmiş bir işlem dizisini akış haline dönüştürebilme
3 Bir program kodu oluşturma aşamasında uygun değişken tiplerini seçebilme
4 Mantıksal operatörleri kullanarak koşul ifadelerini program kodlarının içerisine koyabilme
5 Belli başlı bilinen istatistiksel yöntemleri için Python ile kod oluşturabilme
6 İlk kez karşılaştığı istatistiksel bir probleme ilişkin algoritma planlayabilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Akış diyagramına ilişkin temel bilgiler. Algoritma kavramı ve bileşenleri. Python programla dilinde değişken tanımlama. Python programlama dilinde mantıksal operatörler ve kullanımları. Python programlama dilinde döngü yapıları. Python programlama dilinde fonksiyonlar.


Hafta Konular (Teorik) Laboratuvar Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Genel bilgiler, programı açma-kapama, kaydetme, proje oluşturma ve geri çağırma, farklı pencereler üzerinde işlem
2 Akış diyagramında kullanılan temel bileşenler ve bunlardan faydalanarak akış diyagramı oluşturulması
3 Bir problemin algoritmik olarak ifadesi ve sözde-koda çevrilmesi
4 Python temel kavramları.
5 Python da sabitler ve gömülü tipler.
6 Python da namespace ve sayılar.
7 Python da string üzerine işlemler.
8 Arasınav
9 Python da çıktıyı biçimleme, list ve özellikleri.
10 Python da list özellikleri, bytearray ve bytes yapıları.
11 Python da tuple (demet).
12 Python da mantıksal işlemler.
13 Python da döngüler.
14 Python da operatörler ve fonksiyonlar.

Python 3 Veri Yapıları, Timur Karaçay, Kuban Matbaacılık Yayıncılık, 2013. Python Essential Reference Third Edition, David M. Beazley, Sams Publishing, 2006. Dive into Python 3, Mark Pilgrim, Springer-Verlag, 2009.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 3 39
Uygulama/Pratik 13 1 13
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 65 65
Toplam İş Yükü (saat) 161

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 5 4
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5 3
ÖÇ 6 4 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek