Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İST426 | SÜREÇ KONTROLÜNDE PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
Kalitenin iyileştirilmesi amacıyla TÖAİK (Tanımlama, Ölçme, Analiz etme, İyileştirme, Kontrol) problem çözme sürecini ve bu sürecin her adımında kullanılabilecek istatistiksel araçların öğretilmesi hedeflenmektedir.
1 | 1. TÖAİK (Tanımlama, Ölçme, Analiz etme, İyileştirme, Kontrol) problem çözme sürecinin adımlarını öğrenme |
2 | Proje planı, SIPOC diagramı, süreç akış diyagramı oluşturabilme |
3 | Kök Neden Analizi ve Neden Sonuç Analizi uygulama |
4 | Pareto Analizini uygulama |
5 | Süreç Yeterlilik Analizini, Ölçüm Sistemleri Analizini kavrama. |
6 | Hata Durumları ve Etkileri Analizini (FMEA) Kavrama |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
TÖAİK (Tanımlama, Ölçme, Analiz etme, İyileştirme, Kontrol) problem çözme sürecinin adımları, Proje planı içeriği, SIPOC diagramı, Süreç Akış Diyagramı, Beyin Fırtınası, Neden Sonuç Diyagramı, Pareto Analizi, Süreç Yeterlilik Analizi, Ölçüm Sistemleri Analizi, Hata Durumları ve Etkileri Analizi (FMEA)
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve içeriğinin anlatılması | ||
2 | TÖAİK problem çözme süreci adımları hakkında bilgi verilmesi, Proje planı oluşturma | ||
3 | Örneklerle SIPOC diyagramı, Süreç Akış Diyagramı oluşturulması | ||
4 | Kök Neden Analizi – Beyin Fırtınası | ||
5 | Neden Sonuç Analizi – Neden Sonuç | ||
6 | Diyagramı oluşturulması | ||
7 | Kök Neden Analizi sınıf uygulaması | ||
8 | Pareto Analizi | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Süreç Yeterlilik Analizi | ||
11 | Süreç Yeterlilik İndeksleri (Cp, Cpl, Cpu, Cpk, Pp, Ppl, Ppu, Ppk) ve süreç yeterliliğinin yorumlanmas | ||
12 | Ölçüm Sistemi Analizi – Tekrarlanabilirlik, yeniden üretilebilirlik, kararlılık kavramları | ||
13 | Ölçüm Sistemi Analizi Uygulama Hata Durumları ve Etkileri Analizi (FMEA) | ||
14 | FMEA örnek uygulamaların incelenmesi |
-Douglas C. Montgomery, (2009), ”Introduction to Statistical Quality Control”, 6th Ed., John Wiley & Sons, Inc. -Grant, E.L.,“Statistical Quality Control”, 7th Ed. Mc Graw-Hill Book Company, New York, 1988 - Effective FMEAs: Achieving Safe, Reliable, and Economical Products and Processes using Failure Mode and Effects Analysis 1st Ed.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 8 | 24 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |