Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BKM1311 | FİZYOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Fizyolojinin öneminin anlaşılması ve öğrencilerin insan vücudunun fizyolojik fonksiyonunu anlayabilmesi için temel kavramların anlatılması temel hedeftir. Fizyolojik fonksiyonun , moleküler, selüler ve organizma düzeyinde bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Lütfiye KANIT
1 | İnsan fizyolojisi ile ilgili alanların bilimsel temelini detaylı olarak anlayabilme ve kullanabilme |
2 | Bilgi kaynaklarını tanımlayabilme, veri ve bilgileri kullanabilme, çözümleme ve değerlendirebilme becerisi |
3 | Bağımsız öğrenme ve yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayabilme |
4 | Meslektaşler ile etkin çalışabilme ve iletişimde kişisel becerileri geliştirebilme |
5 | Klinik problemleri kavrama ve çözümlemede bağımsız ve kreatif düşünebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel hücre prosesleri(fizyolojiye giriş, moleküler etkileşimler, kompartmanlaşma(hücre ve dokular), iletişim, integrasyon ve homeostaz), Homeostaz ve kontrol(endokrin sistem, sinirler ve merkezi sinir sistemi, kaslar, vücut hareketinin kontrolü), Fonksiyonun integrasyonu(kardiyovaskuler fizyoloji, kan ve kan fizyolojisi(eritrositler, lökositler, kan grupları ve hemoglobin), solunum mekanizması, gaz değişimi ve taşınım, böbrekler, sıvı ve elektrolit dengesi), Metabolizma, büyüme ve yaşlanma(sindirim, enerji dengesi ve metabolizma, endokrin kontrol, immün system, üreme ve büyüme).
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Fizyolojiye giriş, Homoastaz, Kontrol sistemleri ve vücudun yapısal hiyerarşisi | ||
2 | Vücut sıvıları ve kimyasal kompozisyonları | ||
3 | Hematoloji | ||
4 | İnsan hücre içerikleri; Sinir hücreleri, kas hücreleri | ||
5 | Solunum fizyolojisi | ||
6 | Kardiovasküler fizyoloji | ||
7 | Renal fizyolojisi | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Gastrointestinal fizyoloji | ||
10 | Endokrin fizyolojisi | ||
11 | Üreme fizyolojisi | ||
12 | Sinir sistemi fizyolojisi | ||
13 | Sensör sistemler; Nörofizyoloji | ||
14 | Rehberli problem çözümü | ||
15 | Rehberli problem çözümü | ||
16 | Final sınavı |
A.C. Guyton, JE Hall, Textbook of Medical Physiology, WB Saunders(2005) J.Hall, Guyton and Hall Physiology rewiew, Elsevier Saunders (2006) GJ Tortara, SR Grabowski, Principles of Anotomy and Physiology, 10th edn. John Wiley(2003) KS Saladin, Anotomy and Physiology;The unity of form and function, Mc Graw Hill (2006)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözümü | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |