GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BKM1412 NUTRITIONAL BIOCHEMISTRY Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


İngilizce


Beslenmenin biyolojik temelleri ile ilgili detaylı bilgilerin aktarılması ve diyet-sağlık ilişkisi, insan beslenmesi konusunda çalışma becerilerinin geliştirilmesi dersin temel amaç ve hedefidir.


Prof. Dr. Serap Evran


1 Beslenme ile ilgili temel kavramları öğrenme, uygulama
2 Beslenme biyokimyası ile ilgili yenilikleri/gelişmeleri takip edebilme ve yorumlayabilme
3 Beslenme biyokimyası ile ilgili yenilikleri/gelişmeleri takip edebilme ve yorumlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Beslenmeye genel bir bakış, Besinlerin Sindirimi, Emilimi ve Taşınımı, Sindirimi Zor Besinler, Enerji Metabolizmasının Kontrolü , Enerji Gereksinimi, Karbohidratlar: Şeker, Nişasta ve Fiberler, Lipitler: Katı ve sıvı yağlar, Fosfolipitler ve Steroller, Protein: Amino Asitler, Vitaminler ve Mineraller, Enerji Dengesi ve Vücut Kütlesinin Kontrolü, Egzersiz: Beslenme ve Vücut Adaptasyonu, Prematüre, Bebeklik, Çocukluk, Gençlik ve Yetişkinlerin Besin Zinciri, Beslenme ve Hastalıkların Önlenmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Beslenmeye genel bir bakış
2 Besinlerin Sindirimi, Emilimi ve Taşınımı
3 Sindirimi Zor Besinler
4 Enerji Metabolizmasının Kontrolü
5 Enerji Gereksinimi
6 Karbohidratlar: Şeker, Nişasta ve Fiberler
7 Lipitler: Katı ve sıvı yağlar
8 Arasınav
9 Fosfolipitler ve Steroller
10 Protein: Amino Asitler, Vitaminler ve Mineraller
11 Enerji Dengesi ve Vücut Kütlesinin Kontrolü
12 Egzersiz: Beslenme ve Vücut Adaptasyonu
13 Prematüre, Bebeklik, Çocukluk, Gençlik ve Yetişkinlerin Besin Zinciri
14 Beslenme ve Hastalıkların Önlenmesi
15 Sunum
16 Final sınavı

T. Brody, “Nutritional Biochemistry”, Academic Press, (1994) W. H. Rolfes, “Understanding Nutrition”, West Publishing Company, (1990) M. Aksoy, “Beslenme Biyokimyası”, Hatipoglu Yayinevi, (2000)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 10 10
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 5 70
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 121

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek