Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BKM1412 | NUTRITIONAL BIOCHEMISTRY | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Beslenmenin biyolojik temelleri ile ilgili detaylı bilgilerin aktarılması ve diyet-sağlık ilişkisi, insan beslenmesi konusunda çalışma becerilerinin geliştirilmesi dersin temel amaç ve hedefidir.
Prof. Dr. Serap Evran
1 | Beslenme ile ilgili temel kavramları öğrenme, uygulama |
2 | Beslenme biyokimyası ile ilgili yenilikleri/gelişmeleri takip edebilme ve yorumlayabilme |
3 | Beslenme biyokimyası ile ilgili yenilikleri/gelişmeleri takip edebilme ve yorumlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Beslenmeye genel bir bakış, Besinlerin Sindirimi, Emilimi ve Taşınımı, Sindirimi Zor Besinler, Enerji Metabolizmasının Kontrolü , Enerji Gereksinimi, Karbohidratlar: Şeker, Nişasta ve Fiberler, Lipitler: Katı ve sıvı yağlar, Fosfolipitler ve Steroller, Protein: Amino Asitler, Vitaminler ve Mineraller, Enerji Dengesi ve Vücut Kütlesinin Kontrolü, Egzersiz: Beslenme ve Vücut Adaptasyonu, Prematüre, Bebeklik, Çocukluk, Gençlik ve Yetişkinlerin Besin Zinciri, Beslenme ve Hastalıkların Önlenmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Beslenmeye genel bir bakış | ||
2 | Besinlerin Sindirimi, Emilimi ve Taşınımı | ||
3 | Sindirimi Zor Besinler | ||
4 | Enerji Metabolizmasının Kontrolü | ||
5 | Enerji Gereksinimi | ||
6 | Karbohidratlar: Şeker, Nişasta ve Fiberler | ||
7 | Lipitler: Katı ve sıvı yağlar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Fosfolipitler ve Steroller | ||
10 | Protein: Amino Asitler, Vitaminler ve Mineraller | ||
11 | Enerji Dengesi ve Vücut Kütlesinin Kontrolü | ||
12 | Egzersiz: Beslenme ve Vücut Adaptasyonu | ||
13 | Prematüre, Bebeklik, Çocukluk, Gençlik ve Yetişkinlerin Besin Zinciri | ||
14 | Beslenme ve Hastalıkların Önlenmesi | ||
15 | Sunum | ||
16 | Final sınavı |
T. Brody, “Nutritional Biochemistry”, Academic Press, (1994) W. H. Rolfes, “Understanding Nutrition”, West Publishing Company, (1990) M. Aksoy, “Beslenme Biyokimyası”, Hatipoglu Yayinevi, (2000)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 |