Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BKM1412 | NUTRITIONAL BIOCHEMISTRY | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Beslenmenin biyolojik temelleri ile ilgili detaylı bilgilerin aktarılması ve diyet-sağlık ilişkisi, insan beslenmesi konusunda çalışma becerilerinin geliştirilmesi dersin temel amaç ve hedefidir.
Prof. Dr. Sinan AKGÖL
1 | Beslenme ile ilgili temel kavramları öğrenme, uygulama |
2 | Beslenme biyokimyası ile ilgili yenilikleri/gelişmeleri takip edebilme ve yorumlayabilme |
3 | Beslenme biyokimyası ile ilgili yenilikleri/gelişmeleri takip edebilme ve yorumlayabilme |
Yok
Yok
Beslenmeye genel bir bakış, Besinlerin Sindirimi, Emilimi ve Taşınımı, Sindirimi Zor Besinler, Enerji Metabolizmasının Kontrolü , Enerji Gereksinimi, Karbohidratlar: Şeker, Nişasta ve Fiberler, Lipitler: Katı ve sıvı yağlar, Fosfolipitler ve Steroller, Protein: Amino Asitler, Vitaminler ve Mineraller, Enerji Dengesi ve Vücut Kütlesinin Kontrolü, Egzersiz: Beslenme ve Vücut Adaptasyonu, Prematüre, Bebeklik, Çocukluk, Gençlik ve Yetişkinlerin Besin Zinciri, Beslenme ve Hastalıkların Önlenmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Beslenmeye genel bir bakış | ||
2 | Besinlerin Sindirimi, Emilimi ve Taşınımı | ||
3 | Sindirimi Zor Besinler | ||
4 | Enerji Metabolizmasının Kontrolü | ||
5 | Enerji Gereksinimi | ||
6 | Karbohidratlar: Şeker, Nişasta ve Fiberler | ||
7 | Lipitler: Katı ve sıvı yağlar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Fosfolipitler ve Steroller | ||
10 | Protein: Amino Asitler, Vitaminler ve Mineraller | ||
11 | Enerji Dengesi ve Vücut Kütlesinin Kontrolü | ||
12 | Egzersiz: Beslenme ve Vücut Adaptasyonu | ||
13 | Prematüre, Bebeklik, Çocukluk, Gençlik ve Yetişkinlerin Besin Zinciri | ||
14 | Beslenme ve Hastalıkların Önlenmesi | ||
15 | Sunum | ||
16 | Final sınavı |
T. Brody, “Nutritional Biochemistry”, Academic Press, (1994) W. H. Rolfes, “Understanding Nutrition”, West Publishing Company, (1990) M. Aksoy, “Beslenme Biyokimyası”, Hatipoglu Yayinevi, (2000)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 |