GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FEN067 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin genel amacı, öğrencilerin, iletişim becerilerini geliştirerek, sağlıklı insan ilişkileri ve iletişim yaşantıları kazanmalarına katkıda bulunmaktır.


Doç. Dr. Elif YILDIZ


1 İletişim konusunda temel kavramları, iletişim modeli ve iletişim unsurlarını ve insan ilişkilerini tanımlayabilme
2 Duygular ve iletişimdeki rolü, aile içi iletişimin önemini kavrayabilme
3 Olumlu iletişim becerilerinin önemini (empati) kavrayabilme ve uygulayabilme
4 İletişimsizliğe neden olan faktörleri açıklayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin tanımı ve organizasyon İletişim türleri ve iletişim modelleri Ailede iletişim Okulda iletişim Örgüt içi iletişim Empati İletişim çatışmaları İletişim çatışmalarının nedenleri Etkin konuşma Etkin dinleme Beden dili Değer yargıları ve iletişimdeki rolü


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse Giriş, Temel kavramlar
2 İletişim türleri ve iletişim modelleri
3 Aile içi İletişim
4 Örgüt içi iletişim
5 Empati
6 iletişim Çatışmaları
7 iletişim Çatışmalarının nedenleri
8 Vize
9 Etkin Konuşma
10 Dinleme Becerileri
11 Dinleme Becerileri
12 Beden Dili
13 İnsan ilişkileriyle ilgili yaklaşım ve kuramlar
14 Bebeklik, çocukluk ve ergenlik çağında insan ilişkileri
15 Genel tekrar
16 Final

Hortaçsu, Nuran, İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları, 2004 İnceoğlu, Metin, Tutum Algı İletişim, 1993, Ankara: Verso İzgören, Ahmet Şerif, Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, 1999, Academy İnternational, Ankara Köker, Eser, Kitapta Kurutulmuş Çiçekler ya da Sözlü Kültür Üzerine Düşünmek, Dipnot, Ankara, 2004 Lazar, Judith, İletişim Bilimi, Vadi Yayınları, Ankara, 2001 .Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları. Mutlu, Erol, İletişim Sözlüğü, Ark Yayınları, Ankara, 1995 Tannen, Deborah, Hiç Anlamıyorsun, 1996, İstanbul: Varlık Yayınları. Türkoğlu, Nurçay Toplumsal İletişim, Babil, İstanbul, 2004 Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul,2003



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Toplam 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 2 32
Tartışma 4 8 32
Rapor Hazırlama 4 4 16
Rapor Sunma 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek