Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FEN067 | İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin genel amacı, öğrencilerin, iletişim becerilerini geliştirerek, sağlıklı insan ilişkileri ve iletişim yaşantıları kazanmalarına katkıda bulunmaktır.
Doç. Dr. Elif YILDIZ
1 | İletişim konusunda temel kavramları, iletişim modeli ve iletişim unsurlarını ve insan ilişkilerini tanımlayabilme |
2 | Duygular ve iletişimdeki rolü, aile içi iletişimin önemini kavrayabilme |
3 | Olumlu iletişim becerilerinin önemini (empati) kavrayabilme ve uygulayabilme |
4 | İletişimsizliğe neden olan faktörleri açıklayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin tanımı ve organizasyon İletişim türleri ve iletişim modelleri Ailede iletişim Okulda iletişim Örgüt içi iletişim Empati İletişim çatışmaları İletişim çatışmalarının nedenleri Etkin konuşma Etkin dinleme Beden dili Değer yargıları ve iletişimdeki rolü
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş, Temel kavramlar | ||
2 | İletişim türleri ve iletişim modelleri | ||
3 | Aile içi İletişim | ||
4 | Örgüt içi iletişim | ||
5 | Empati | ||
6 | iletişim Çatışmaları | ||
7 | iletişim Çatışmalarının nedenleri | ||
8 | Vize | ||
9 | Etkin Konuşma | ||
10 | Dinleme Becerileri | ||
11 | Dinleme Becerileri | ||
12 | Beden Dili | ||
13 | İnsan ilişkileriyle ilgili yaklaşım ve kuramlar | ||
14 | Bebeklik, çocukluk ve ergenlik çağında insan ilişkileri | ||
15 | Genel tekrar | ||
16 | Final |
Hortaçsu, Nuran, İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları, 2004 İnceoğlu, Metin, Tutum Algı İletişim, 1993, Ankara: Verso İzgören, Ahmet Şerif, Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, 1999, Academy İnternational, Ankara Köker, Eser, Kitapta Kurutulmuş Çiçekler ya da Sözlü Kültür Üzerine Düşünmek, Dipnot, Ankara, 2004 Lazar, Judith, İletişim Bilimi, Vadi Yayınları, Ankara, 2001 .Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları. Mutlu, Erol, İletişim Sözlüğü, Ark Yayınları, Ankara, 1995 Tannen, Deborah, Hiç Anlamıyorsun, 1996, İstanbul: Varlık Yayınları. Türkoğlu, Nurçay Toplumsal İletişim, Babil, İstanbul, 2004 Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul,2003
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Toplam | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Tartışma | 4 | 8 | 32 |
Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Rapor Sunma | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |