Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
501002191998 | PROGRAMMING LANGUAGES | Ders | 2 | 4 | 7,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, öğrencinin programlama dillerinin temelindeki kavramları öğrenmesi ve bu kavramların farklı programlama dillerindeki uygulamalarını değerlendirerek, programlama dilleri alanında kapsamlı bir bakış açısına sahip olmasıdır.
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet EGESOY
1 | Programlama dilleri kavramlarını özümsemek. |
2 | Programlama dilleri gerçekleştirme teknolojilerini tanımak. |
3 | Var olan programlama dillerini , tarihçelerini, güçlü ve zayıf yanlarını tanımak. |
4 | Belirli bir yazılım geliştirme projesi için en uygun programlama dilini seçebilmek. |
5 | Yeni bir programlama dili geliştirmek için gereken temel bilgi ve yetilere sahip olmak. |
6 | Var olan bir programlama dilini gerçekleştirebilmek için gereken temel bilgi ve yetilere sahip olmak. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Programlama paradigmaları ve tarihçe, Dil Tanımı ve Çevrimi, Bağlama ve Kapsam, Veri Tipleri, Altprogramlar, Program Ayrıştırma, Nesneye Yönelik Programlama, İstisna İşleme,Fonksiyonel Programlama, Mantıksal Programlama.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş: Programlama dilleri paradigmaları ve programlama dillerinin gelişimiyle ilgili tarihçe, programlama paradigmalarına genel bir bakış | FORTRAN, ALGOL, COBOL, vb. dillere ait örnekler | ||
2 | Dil Tanımı: Programlama dillerinde söz dizim ve anlam tanımlanması. Gramer, BNF, EBNF, Anlam tanımlama. | BNF-EBNF ile ilgili soru çözümü | ||
3 | Dil Tanımı: Programlama dillerinde söz dizim ve anlam tanımlanması. Gramer, BNF, EBNF, Anlam tanımlama. | Operasyonel anlam ve aksiyomatik anlam ile ilgili alıştırma | ||
4 | Dil çevrimi: Programlama dillerinin makine diline çevrim süreci, yorumlayıcılar ve derleyiciler. | Sözcüksel analiz konulu örnek | ||
5 | Temel programlama elemanları: Değişkenler ve özellikleri, işlemciler ve özellikleri, işlemci yükleme. | Değişken tipleri ile ilgili alıştırma | ||
6 | Bağlama Kavramı: Dinamik ve durağan bağlama. Tip, bellek ve kapsam bağlama. | Tip, bellek ve bağlam kapsama ile ilgili alıştırma | ||
7 | Veri Tipleri: Veri tipi kavramı. Basit ve yapısal veri tipleri. Tip denetimi, kuvvetli tipleme, tip dönüşümleri, tip uyumluluğu. | Veri tipleri ile ilgili uygulama geliştirme | ||
8 | Veri Tipleri: Veri tipi kavramı. Basit ve yapısal veri tipleri. Tip denetimi, kuvvetli tipleme, tip dönüşümleri, tip uyumluluğu. | Veri tipleri ile ilgili uygulama geliştirme | ||
9 | Yapısal Programlama: Atama deyimleri, seçimli deyimler, yinelemeli deyimler | Atama deyimleri, seçimli deyimler, yinelemeli deyimler ile ilgili alıştırma | ||
10 | Ara sınav | |||
11 | Altprogramlar: Prosedür ve fonksiyonlar. Parametre aktarımı. Etkinlik kayıtları, özyinelemeli altprogramlar. | Altprogram örnekleri | ||
12 | Nesneye Yönelik Programlama: Nesneye yönelik programlama kavramları -soyutlama, bilgi saklama, kalıtım, çokyapılılık, dinamik bağlama. | Nesneye yönelik uygulama geliştirme | ||
13 | İstisna İşleme: İstisna, istisna oluşturma ve çeşitli dillerde istisna işleme. | İstisna işleme ile ilgili uygulama geliştirme | ||
14 | Fonksiyonel Programlama: Fonksiyonel programlamanın temel kavramları, Lisp ve Scheme. | Fonksiyonel programlama ile ilgili ortam tanıtımı ve örnekler (Scheme) | ||
15 | Mantıksal programlama: Temel kavramlar ve Prolog | Mantıksal programlama ile ilgili örnekler (Prolog) | ||
16 | Final Sınavı |
Sebesta, R.,"Concepts of Programming Languages", Addison-Wesley Publishing, 2006. Watt, D., "Programming Language Desişgn Concepts", John Wiley & Sons, 2004.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 12 | 2 | 24 |
Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Proje Hazırlama | 1 | 48 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 42 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 210 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 5 |