GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TES409 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 3,00

Lisans



Müşteri ilişkileri yönetimine ilişkin temel kavramları açıklamak Müşteri ilişkileri yönetimi ile pazarlama arasındaki ilişkiler hakkında bilgi vermek Müşteriyi kazanma ve elde tutma yöntemleri hakkında bilgi vermek Müşteri temsilcilerinin taşıması gereken özellikler hakkında bilgi vermek Satış yönetimi hakkında bilgi vermek Tekstil ve hazır giyim sektöründe müşteri tatmininin önemi hakkında bilgi vermek Satış süreci ve aşamaları hakkında bilgi vermek


Prof. Dr. Turan Atılgan


1 Müşteri ilişkileri yönetiminin önemini kavrayabilme
2 Müşteri ilişkileri ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilme
3 Tekstil ve hazır giyim sektöründe müşteriyi elde tutabilme yöntemlerini uygulayabilme
4 Tekstil ve hazır giyim sektöründe müşteri ile iletişim kurabilme
5 Tekstil ve hazır giyim sektöründe müşteri tatmininin önemini kavrayabilme
6 Satış süreci aşamalarını açıklayabilme
7 Müşteri temsilcilerinin taşıması gereken özellikleri açıklayabilme
8 Tekstil ve hazır giyim sektöründe müşteri şikayetlerini değerlendirebilme
9 Tekstil ve hazır giyim sektöründe müşteri ilişkilerini ölçebilme
10 Bireysel olarak çalışabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Müşteri ilişkileri yönetiminin önemi, gelişimi ve pazarlama ile ilişkisi, tekstil ve hazır giyim sektöründe müşteriyi kazanma ve elde tutma yolları, müşteri ile iletişim kurma yöntemleri, tekstil ve hazır giyim sektöründe müşteri tatmininin önemi, satış ve satış süreci aşamaları, müşteri temsilcilerinin taşıması gereken özellikler, müşteri şikayetlerini değerlendirme yöntemleri, müşteri ilişkilerinin ölçülmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Müşteri ilişkileri yönetiminin gelişimi, önemi ve pazarlama ile ilişkisi
2 Müşteri tatmini ve müşteri sadakati
3 İlişkisel pazarlamanın gelişimi
4 Müşteri ilişkilerinin yeni boyutları
5 Müşterilerle iletişim kurmanın yöntemleri
6 Müşteriyi kazanma ve elde tutma
7 Müşteri ilişkileri yönetiminde müşteri temsilcilerinin yeri, rolü, seçimi ve yetiştirilmesi
8 Ara sınav
9 Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi
10 Müşteri odaklı kültürel değişim ve etkileri
11 Satış yönetimi
12 Marka yönetiminin müşteri ilişkileri yönetimindeki yeri ve önemi
13 Satış elemanlarının seçimi, eğitimi, yönetimi ve performans değerlendirmesi
14 Müşteri şikayetlerinin değerlendirilmesi yöntemleri
15 Satış süreci ve aşamaları
16 Final sınavı

Altıntaş M.H., 2006, Müşteri Sermayesi Yönetimi, Alfa Akademi Basım Yayım Dağıtım Barutçugil İ., 2009, Müşteri İlişkileri ve Satış Yönetimi, Kariyer Yayıncılık Brown A., 1995, Müşteri Hizmetleri Yönetimi, MEB Yayınları Odabaşı Y., 2006, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık Akın Acuner Ş., 2001, Müşteri Memnuniyeti ve Ölçümü, MPM Yayınları No:655



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 32 32
Derse Katılım 14 2 28
Ev Ödevi 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 3 3 3
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 3
ÖÇ 6 4
ÖÇ 7 4
ÖÇ 8 3 3 3
ÖÇ 9 3 3 3
ÖÇ 10 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek