Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Vektör, determinant ve matris kavram bilgisi. |
2 |
Vektör, determinant ve matris kavramlarını uygulamada kullanma becerisi. |
3 |
Mühendislik probleminde ortaya çıkan doğrusal denklem sistemlerini çözebilme becerisi. |
4 |
Genel vektör uzayı ve alt uzay kavram bilgisi. |
5 |
Gram-Schmidt yöntemini kullanarak herhangi bir bazı, ortonormal bir baz olarak ifade edebilme becerisi. |
6 |
Fonksiyon uzayında tanımlı iç çarpımdan hareketle Fourier polinomlarını bulma becerisi. |
7 |
Bir doğrusal dönüşümü matrislerle temsil edebilme becerisi. |
8 |
Özdeğer-özvektör kavram bilgisi. |
9 |
Matrisleri köşegenleştirme bilgisi. |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
İki,üç ve n-boyutlu uzayda vektörler.Vektörlerin toplamı ve farkı. Skaler çarpım, vektörel çarpım. |
|
|
2 |
Determinant tanımı. Determinant özellikleri. |
|
|
3 |
aij elemanının minörü ve işaretli minörü. Determinantların işaretli minöre göre açılımları. Özel determinantlar. |
|
|
4 |
Matris ve matris işlemleri. Matris toplamı, bir matrisin bir skalerle çarpımı. Matrislerin çarpımı. |
|
|
5 |
Matrislerin özellikleri. Özel matrisler. Bir kare matrisin tersi. |
|
|
6 |
Satır indirgeme ve basamak formları. Bir matrisin rankı. Parçalanmış matrisler. |
|
|
7 |
Doğrusal denklem sistemleri. Doğrusal denklem sistemlerinin çözüm kümeleri. Cramer kuralı.
Gauss eleme yöntemi. |
|
|
8 |
LU ayrışımı. Homogen sistemler. Homogen sistemlerinin çözüm kümeleri. |
|
|
9 |
Genel vektör uzayları ve alt uzaylar. Doğrusal bağımsız kümeler, bazlar. İç çarpım uzayları. Norm, ortogonallite, ortonormalite. |
|
|
10 |
Gram-Schmidt ortonormalleştirme metodu. Ortogonal tümleyenler. Ortogonal izdüşümler. |
|
|
11 |
Arasınav. |
|
|
12 |
Doğrusal dönüşümler. Doğrusal dönüşümlerin matris gösterimleri. Sütun uzayı, satır uzayı, sıfır uzayı. |
|
|
13 |
Özdeğerler ve özvektörler.
Matrislerin köşegenleştirmesi.
|
|
|
14 |
Matris fonksiyonları. Cayley-Hamilton teoremi. |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Derse Katılım |
14 |
3 |
42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma |
8 |
3 |
24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
10 |
1 |
10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
96
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PÇ 13 |
PÇ 14 |
PÇ 15 |
PÇ 16 |
ÖÇ 1 |
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 5 |
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 6 |
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 7 |
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 8 |
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 9 |
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek