Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
507008292020 | ADVANCED COMPUTATIONAL FLUID DYNAMICS | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı, hesaplamalı akışkanlar dinamiği araçları hakkında daha derin bilgiye sahip olmak isteyen öğrencilere uygulama becerisi kazandırmaktır.
Doç. Dr. Utku Şentürk
1 | Hesaplamalı akışkanlar dinamiğinin endüstriyel uygulamalardaki önemini anlamak. |
2 | Türbülans modellerinin kısıtlarını kavramak, pratik uygulamalarda bunları verimli olarak kullanmak. |
3 | Isı transferi içeren akış problemlerinin simülasyonlarını yapmayı öğrenmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sayısal Yöntemler: Korunum Denklemleri, Sonlu Hacimler Yöntemi, Nümerik hata ve sebepleri. Modern HAD yazılımlarının kullanımı: Geometri oluşturma, ağ örme, çözüm, akış görselleştirme. Bireysel proje çalışması ile bir mühendislik probleminin HAD ile incelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Genel tekrar: Korunum Denklemleri | ||
2 | Sonlu Hacimler Yöntemi'ne Giriş | ||
3 | Nümerik hata ve sebepleri | ||
4 | Modern HAD yazılımlarının kullanımı: Geometri oluşturma, ağ örme, çözüm, akış görselleştirme. | ||
5 | Türbülans Modelleri ve Kısıtları | ||
6 | Bir Boru İç Akışında Türbülans Modellerinin Değerlendirilmesi | ||
7 | Bir Boru İç Akışında Türbülans Modellerinin Değerlendirilmesi | ||
8 | Bir Boru İç Akışında Türbülans Modellerinin Değerlendirilmesi | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Isı Transferi İçeren Türbülanslı Boru Akışlarının Modellenmesi | ||
11 | Isı Transferi İçeren Türbülanslı Boru Akışlarının Modellenmesi | ||
12 | Isı Transferi İçeren Türbülanslı Boru Akışlarının Modellenmesi | ||
13 | Ard-İşlem Teknikleri: Değişkenlerin Dosyaya Yazdırılması | ||
14 | Ard-İşlem Teknikleri: Ana Değişkenlerin İntegrasyonu | ||
15 | Ard-İşlem Teknikleri: Akış Görselleştirme | ||
16 | Final Sınavı |
Versteeg, Henk Kaarle, and Weeratunge Malalasekera. An introduction to computational fluid dynamics: the finite volume method. Pearson education, 2007.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 111 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 |