Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DER406 | MAKALE VE SUNUM HAZIRLAMA TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencileri makale ve sunum hazırlama teknikleri konusunda bilgilendirmek, akademik yazı türleri hakkında farkındalık yaratarak etkin makale ve sunum hazırlama teknikleri hakkında bilgi vermektir.
Doç.Dr. Candaş ADIGÜZEL ZENGİN
1 | Akademik yazı türlerini kavrayabilme. |
2 | Bilimsel bir makalenin hazırlanması hakkında temel bilgileri edinme. |
3 | Etkin bilimsel makale hazırlama tekniklerini öğrenebilme. |
4 | Hakemlik ve hakem değerlendirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olma. |
5 | Etik, İntihal ve Açık Erişim konularının önemini anlayabilme. |
6 | Etkili sunum hazırlama tekniklerini öğrenebilme, bireysel ve takım çalışması becerisini kazanabilme. |
7 | Sunum hazırlamada kullanılan görsel ve işitsel araçların önemini anlayabilme |
Yok
Yok
•Akademik yazı türleri •Bilimsel makale nedir? •Etkili bilimsel makale hazırlama teknikleri •Hakemlik •Etik, İntihal, Açık Erişim •Etkili sunum hazırlama teknikleri •Sunum hazırlamada kullanılan görsel ve işitsel araçlar •Veri tabanlarının makale ve sunum hazırlamada etkin kullanımı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Akademik yazı türleri | ||
2 | Bilimsel makale | ||
3 | Etkili bilimsel makale hazırlama teknikler | ||
4 | Etkili bilimsel makale hazırlama teknikler | ||
5 | Hakemlik | ||
6 | Etik ve İntihal | ||
7 | Açık Erişim | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Etkili sunum hazırlama teknikleri | ||
10 | Etkili sunum hazırlama teknikleri | ||
11 | Sunum hazırlamada kullanılan görsel ve işitsel araçlar | ||
12 | Veri tabanlarının makale ve sunum hazırlamada etkin kullanımı | ||
13 | Ders kapsamında incelenen makaleler üzerinde tartışma | ||
14 | Ders kapsamında hazırlanan makalelerin incelenmesi | ||
15 | Ders kapsamında hazırlanan sunumların yapılması | ||
16 | Final Sınavı |
1. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Robert A. Day., Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları 2. How to write a research paper. Alexandrov AV. Cerebrovasc Dis. 2004;18(2):135-8. 3. How do I get a paper accepted? DeMaria AN. J Am Coll Cardiol. 2007 Apr 17;49(15):1666-7 4. Etkili sunumlar için el kitabı, Tübitak Yayınları, http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/content_files/iletisim/sunum_el_ki babi.pdf
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 5 | 5 |