GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
509001032002 BİLGİSAYAR Ders 1 1 3,00

Lisans


Türkçe


Temel donanım ve yazılım bilgisi verilmesi, ofis uygulamaları, algoritma ve programlamaya giriş konularında bilgi sahibi olunması, öğrencinin bilgisayar kullanıcısı olmasının sağlanması.


Arş. Gör. Dr. Emek ASLAN


1 Problem çözümüne vurgu yaparak programlama süreçlerine girişi kavrama
2 Çözümlerin algoritma biçiminde ifade edebilme ve yüksek düzeyli programlama dillerinin kullanımı ile temel programlama mantığının kazandırılması
3 Farklı programlama yapı ve dilleri daha kısa sürede öğrenebilecek düzeyde bilgi ve deneyim kazandırma.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Donanım, yazılım ve bilgi teknolojisi kavramları, Kelime işlemci uygulaması, Hesap çizelgesi uygulaması, sunum uygulaması, Web tarayıcı uygulaması, virüs tarama uygulamaları, Programlama dilleri temel kavramları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma. Bilgisayar Teknolojisinin kullanımının getirdiği avantajların görülmesi.Temel donanım bileşenlerinin incelenmesi. İşletim sistemi kavramının kavranması. Masaüstü simgelerini tanımak. Temel dosya sistemi, klasör, dizin bilgileri. Kopyalama, kesme/yapıştırma gibi temel işlemlerin öğrenilmesi. Kelime işlemci uygulamasına giriş.
2 Kelime işlemci uygulamasında belgelerin oluşturulması, saklanması. Metinlerin biçimleri ile ilgili değişikliklerin yapılması. Paragraf biçimlerinin düzenlenmesi. Tablo oluşturmak, veri girmek ve düzenlemek. Belgeye resim, görüntü veya grafik eklemek.
3 Hesap çizelgesi uygulamasını açmak, kapatmak. Hücrelerle çalışma mantığının kavranması. Hücreye sayı, tarih ya da yazı girmek, biçimsel değişiklikler yapmak. Hücre referansı vererek aritmetik formüller yazmak. Hücreleri sayı/tarih/para birimi/yüzdelik gösterecek şekilde biçimlendirmek. Hesap çizelgesindeki verileri kullanarak grafik oluşturmak, biçimlendirmek.
4 Bir sunum uygulamasını açmak, kapatmak. Yeni bir sunum belgesi oluşturmak. Sunum belgesi üzerinde biçimlendirmeler yapmak. Sunuma yeni saydam eklemek, saydam düzenlerini değiştirmek. Saydama metin, resim, obje, çizim nesneleri eklemek ve düzenlemeler yapmak. Saydamda metin ya da görüntülere önceden belirlenmiş canlandırma uygulamak, canlandırmayı değiştirmek. Saydamlar arası geçişlere efektler uygulamak ve bu etkileri değiştirmek.
5 Kelime işlemci, hesap çizelgesi uygulamalarında oluşturulan dosyaların sunum uygulamasına taşınması. Etkili bir sunum hazırlamanın bilinmesi ve örnek uygulamalar. Web tarayıcı uygulamasını çalıştırmak. Verilen bir URL ‘ye gitmek, web sayfasını sık kullanılanlara eklemek. E-posta adres yapısını anlamak ve oluşturmak. İstenmeyen e-posta alma olasılığını bilmek. E-posta programını çalıştırmak. İletiye dosya eklemek. Bilgisayar virüsünün ne olduğunu bilmek. Virüslerin bilgisayara hangi yollarla bulaştığını anlamak. Virüs tarama uygulamalarının yararlarını anlamak.
6 Bilgi teknolojileri tarihi
7 Elektronik hesap tabloları “Microsoft-Excel”, Hücre adresleme, Standart fonksiyonlar, Dosya kullanımı
8 Ara sınav
9 Problem çözüm süreçleri, Algoritma oluşturma, Akış şemaları
10 Nesne yönelimli programlama Programlama ortamı ve araçları, Kullanıcı grafik arabirimi, nesne çubuğu (toolbox) kullanımı, Makro oluşturma, düzenleme ve çalıştırma.
11 Programlama dilleri temel kavramları, Sözdizimi ve biçimsel tanımlar, Değişken kavramı, veri tipleri ve tip dönüşümleri, Aritmetik, Mantık ve İlişkisel Operatörler
12 Yapısal programlama, Dallanma/Kontrol deyimleri, Döngü deyimleri
13 Dizi, matris ve indis tanımlamaları ve uygulamaları
14 Altprogram kavramı, Değişkenlerin faaliyet alanı ve ömrü, Özyineleme kavramı ve Özyinelemeli altprogram örnekleri
15 Programlama süreci hataları, tespiti ve düzenlenmesi, Debugger Güncel matematiksel problem uygulamaları
16 Final sınavı

Gürkan, O. Microsoft Office 2016. Nirvana Yayınları, 2016, Ankara, 737s. Vatansever, F. Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık, 2013, Ankara. 544s. İltir, C. Excel' de Makrolar: VBA. Seçkin Yayıncılık, 2010, Ankara, 520s.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 23 23
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 23 23
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek