Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
509001122010 | ORGANIC CHEMISTRY | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Biyomühendislik öğrencilerine temel fonksiyonel grupları tanıtmak, Fonksiyonel grupların reaktifliklerini biyosistemler ve özellikle enzim aktif merkezleriyle bağlantılı olarak vermek, Öğrencilere eğik oklarla tepkime mekanizması yazabilme ve enzim aktif merkezindeki eğik oklarla verilmiş bir mekanizmayı yorumlayabilme becerilerini kazandırmak, Genel reaksiyon mekanizmalarını(SN1, SN2, E1,E2 vb) ve farklarını öğretmek, Stereokimya konusunu biyosistemlerdeki önemiyle bağlantılı olarak ayrıntılı biçimde kavratmak, Organik molekülleri IUPAC sistemiyle adlandırma becerisi kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi İsmail Hakkı AKGÜN
1 | Organik moleküllerin IUPAC isimlerini verebilme. Organik moleküllerin pKa değerlerinin önemini ve kullanımını kavrama |
2 | Fonksiyonel grupları bilme ve biyolojik önemlerini kavrayabilme. |
3 | Reaksiyon mekanizmalarını belirleme, eğik oklarla mekanizma yazabilme ve yazılmış bir mekanizmayı yorumlayabilme |
4 | Biyomoleküllerdeki fonksiyonel grupları ve reaktifliklerini kavrayabilme. Enzim aktif merkezlerinde gelişen genel reaksiyon mekanizmalarını ayırt edebilme, yorumlayabilme |
5 | Organik molekülleri üç boyutlu olarak kavrayabilme, çizebilme, yorumlayabilme. Kirallik kavramını organik moleküller ve biyomoleküller üzerinden tanımlayabilme ve yorumlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Organik moleküllerin adlandırılmadı, organik moleküllerin asit-baz olarak davranışları, izomerlik, stereokimya, genel reaksiyon mekanizmaları, eğik okların kullanımı, alkanlar, alkenler, alkinler, aromatik bileşikler, alkoller, eterler, aldehitler, ketonlar, karboksilli asitler, aminler v.b. organik moleküllerin tanıltılması genel reaksiyonları, reaktiflikleri ve bu fonksiyonel grupların biyosistemlerde, enzim aktif merkezlerindeki önemleri
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Organik Yapılar ve Bağlara Giriş | Rehberli soru çözümü | ||
2 | Organik Kimyada Adlandırma | Rehberli soru çözümü | ||
3 | Organik Kimyada Adlandırma | Rehberli soru çözümü | ||
4 | İzomerlik, Konformasyonlar ve Stereokimya | Rehberli soru çözümü | ||
5 | İzomerlik, Konformasyonlar ve Stereokimya | Rehberli soru çözümü | ||
6 | Organik Reaktiviteye Genel Bakış / Asit-Baz Reaksiyonları | Rehberli soru çözümü | ||
7 | Nükleofilik Yer Değiştirme Reaskiyonları | |||
8 | Vize Sınavı | Rehberli soru çözümü | ||
9 | Nükleofilik Yer Değiştirme Reaskiyonları | Rehberli soru çözümü | ||
10 | Fosfat Transfer Reaksiyonları | Rehberli soru çözümü | ||
11 | Nükleofilik Karbonil Katılma Reaksiyonları | Rehberli soru çözümü | ||
12 | Nükleofilik Açil Yer Değiştirme Reaksiyonları | Rehberli soru çözümü | ||
13 | α-Karbon Üzerinde Reaksiyonlar | Rehberli soru çözümü | ||
14 | Elektrofilik Reaksiyonlar | Rehberli soru çözümü | ||
15 | Yükseltgenme ve İndirgenme Reaksiyonları | Rehberli soru çözümü |
Organic Chemistry with a Biological Emphasis, Volume - 1, Organic Chemistry with a Biological Emphasis, Volume - 2, Solomon, T. W. G. ‘Organic Chemistry’ 9th edition, John Wiley & Sons Inc., Seyhan Eğe. ‘Organic Chemistry: Structure and Reactivity’ Houghton Mifflin Comp., Ders Notu : Gülseren Pekin, ‘Biyomühendisler için Organik Kimya’ 2010
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |