GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
509004232003 MİKROBİYAL FİZYOLOJİ (MİKROBİYAL METABOL Seçmeli Ders Grubu 4 7 3,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı: 1. Dersin amacı öğrencilere mikrobiyal metabolizmanın temel kavramlarının öğretilmesi. 2. Mikroorganizmalardaki metabolik çeşitlilik hakkında bilgi verilmesi. 3. Mikrobiyal metabolizma ile biyoproses mühendisliği arasında ilişkinin öğretilmesi


Prof.Dr.Rengin ELTEM


1 Mikroorganizmalarda katabolik ve anabolik yolizlerinin kavranması, primer metabolizmanın öğrenilmesi.
2 Mikroorganizmalarda sekonder metabolizmanın öğrenilmesi
3 Mikrobiyal metabolizma ile biyoproses mühendisliği arasında ilişkinin kavranması
4 Mikrobiyal metabolizma ile metabolizma mühendisliği arasındaki ilişkinin kavranması


Yok


Yok


Metabolizma. Katabolik reaksiyonlar (Fermentasyon, aerobik ve anaerobik solunum). Monomerlerin biyosentezi. Mikroorganizmalarda ototrofik yaşam (fotosentetik ve litotrofik mikroorganizmalar). Metabolizma mühendisliğine giriş


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Metabolizmaya Giriş. Katabolizma ve anabolizma. Enerji üretim mekanizmaları.
2 Başlıca katabolik yolizleri ve elektron transportu. Proton motive kuvvet.
3 ATP sentezi. Elektron transport fosforilasyon. Substrat düzeyinde fosforilasyon.
4 Glikolizis ve alternatif yol izleri.
5 Fermentasyon prosesi ve endüstriyel uygulamaları.
6 Solunum prosesi. Aerobik ve anaerobik solunum prosesi
7 Biyosentetik yol izleri:Anabolizma
8 Arasınav
9 Şeker metabolizması. Heksoz ve pentoz şekerlerin metabolizması
10 Organik asit ve lipid metabolizması
11 Amino asitlerin metabolizması. Pürin-pirimidin metabolizması
12 Metabolizma mühendisliğine giriş
13 Primer metabolit üretiminde metabolizma mühendisliği uygulamaları
14 Sekonder metabolit üretiminde metabolizma mühendisliği uygulamaları
15 Ödev sunumları
16 Final sınavı

1. Madigan, M. T. Martinko,Bender, K.S, Buckley, D,H., David A., Stahl, D, A., Thomas Brock, T. “Brock Biology of Microorganisms”, Pearson Education, (2014). 2. Schaechter, M. “Encyclopedia of Microbiology” Third Ed., Elsevier, (2009). 3.Okafor, N. “Modern Industrial Microbiology and Biotechnology”, Science Publishers, (2007). 4. Madigan, M. T., Martinko, P.V., Dunlap, D.P., Clark, “Brock Biology of Microorganisms”, Pearson Education, 12 th Edition (2009). 5. Bauman, R. W., "Microbiology", Pearson Education, San Francisco, (2004). 6. Neidhardt, F.C., Ingraham, J. L., Schaechter, M., "Physiology of the Bacterial Cell: A Molecular Approach", Sinauer Associates, (1990).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 2 10 20
Rapor Sunma 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek