[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
FON301 | FONKSİYONEL GIDALAR VE SAĞLIK | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
[Lisans]
Türkçe
Dersin amacı fonksiyonel gıda kavramı ile fonksiyonel gıdaların çeşitleri, besleyici önemleri, fonksiyonları, sağlık etkileri, pazar durumları ve mevzuatını öğretmektir.
Doç. Dr. Gülfem ÜNAL
1 | Fonksiyonel gıda kavramını açıklayabilme |
2 | Fonksiyonel gıdaların beslenmedeki önemini kavrayabilme becerisi |
3 | Fonksiyonel gıda pazarını değerlendirebilme |
4 | Fonksiyonel gıdalara ait mevzuatı açıklayabilme |
5 | Fonksiyonel gıdaların sağlık etkilerini listeleyebilme |
6 | Gıda bileşenlerinin sağlık üzerindeki fonksiyonel etkilerini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Dünyadaki fonksiyonel gıdalar ile bu gıdaların üretim ve tüketim miktarları, yasal mevzuatı, beslenme ve sağlık üzerindeki etkileri
[Hafta] | [Teorik] | [Uygulama] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Fonksiyonel gıda kavramı | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
2 | Gıda, beslenme, sağlık ilişkisi | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
3 | Fonksiyonel gıda çeşitleri | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
4 | Fonksiyonel gıda çeşitleri | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
5 | Beslenmede fonksiyonel gıdaların önemi | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
6 | Fonksiyonel gıda pazarı | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
7 | Fonksiyonel gıda mevzuatı | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Fonksiyonel gıdaların sağlık etkileri | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
10 | Fonksiyonel gıdaların sağlık etkileri | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
11 | Gıda bileşenlerinin sağlık üzerindeki fonksiyonel etkisi | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
12 | Gıda bileşenlerinin sağlık üzerindeki fonksiyonel etkisi | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
13 | Proje sunumu | Proje değerlendirme | ||
14 | Proje sunumu | Proje değerlendirme | ||
15 | Proje sunumu | Proje değerlendirme ve Genel Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
1.Gibson, G. R., Williams, C. M. (2000). Functional Foods. Concept to product. Woodhead Publishing Limited, Cambrige, England. 2.Goldberg, I. (1999). Functional Foods-Designer foods, Pharmafoods, Nutraceuticals. An Aspen Publication, Maryland, USA
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
[ToplamIsYuku] | 107 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | |
[OC] 1 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
[OC] 2 | 4 | ||||||||||||
[OC] 3 | 2 | ||||||||||||
[OC] 4 | |||||||||||||
[OC] 5 | |||||||||||||
[OC] 6 |