Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BKM180 | BİYOKİMYA | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Ziraat mühendisliği alanında büyük reformlar gerçekleşmektedir ve biyokimya bu gelişimlerin başında yer almaktadır. Biyokimya dersi ile canlı materyalin yapı, organizasyon ve fonksiyonu hakkında moleküler düzeyde bilgi sağlamak temel hedeftir. Bu giriş dersinde; biyolojik bileşenlerin kimyası ve biyolojik fonksiyon ile ilişkilendirilmesi ve biyolojik enformasyon hakkında temel bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır.
Araş. Gör. Dr. Çağrı ALTUĞ
1 | Biyokimya’nın temel prensiplerini öğrenebilme |
2 | Biyomoleküllerde yapı-fonksiyon ilişkisini anlayabilme |
3 | Biyokimya terminolojisini öğrenebilme |
4 | Bireysel ve grup çalışması yapabilme |
5 | Biyokimyadaki güncel gelişmeleri takip edebilme |
6 | Biyokimya’nın başta biyoloji olmak üzere diğer bilim ve teknoloji alanları ile olan ilişkisini kavrayabilme |
7 | Karbonhidrat çeşitlerini ve özelliklerini tanımlayabilme |
8 | Yağların oluşumlarını ve özelliklerini açıklayabilme |
9 | Enzimlerin önemini, yapısını, etkileşimlerini, sistematiğini, aktivatörlerini, koenzim ve prostetik gruplarını açıklayabilme |
10 | Canlılarda Vitaminler, hormonlar ve mineral maddelerin fonksiyonları tanımlayabilme |
11 | Bitkisel üretimde “Fotosentez” olayını çözümleyebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hücre, membranlar, organeller, Kimyasal bağlar, Metabolizma ve metabolizma sırasında oluşan kimyasal reaksiyonlar, Organik Moleküllerin fonksiyonel grupları, Nükleik asitler, Proteinler, guruplandırılmaları Karbonhidratlar, Lipidler, çeşitleri, Enzimler, Vitaminler, Hormonlar, Mineral maddeler, Fotosentez
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Su, Biyoenerjetik | ||
3 | Amino asitler | ||
4 | Peptidler | ||
5 | Proteinler | ||
6 | Protein Fonksiyonu | ||
7 | Enzimler ve Koenzimler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Nükleik Asitler | ||
10 | Karbohidratlar ve Lipidler | ||
11 | METABOLİZMAYA GİRİŞ | ||
12 | PROTEİN METABOLİZMASI | ||
13 | KARBOHİDRAT VE LİPİD METABOLİZMASI | ||
14 | BİYOLOJİK MEMBRANLAR VE SOLUNUM ZİNCİRİ | ||
15 | FOTOSENTEZ | ||
16 | Final Sınavı |
D. L. Nelson, M. M. Cox, ”Lehninger Principles of Biochemistry”, Worth Publishers, (2000) L. Stryer, “Biochemistry”, Worth Publishers, (2002) D. Voet, J. G. Voet “ Biochemistry” Volume I, Biomolecules, Mechanisms of Enzyme Action and Metabolism”, John Wiley and Sons, (2003) C. K. Mathews, K. E. Van Holde, K. G. Ahern, “Biochemistry”, Pearson Education, (1999) T. M. Devlin, “Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations”, John Wiley and Sons, (2001) D. Voet, J. G. Voet “Biochemistry” John Wiley and Sons, (2003)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 77 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 7 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 8 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 9 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 10 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 11 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |