Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CIM302 | ÇİM VE YER ÖRTÜCÜLER | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin yeşil(çim) alanlar ve çim bitkileri ile ilgili ulusal ve uluslararası durumu, çim bitkileri ile ilgili son bilimsel gelişmeleri kavramalarını, yeşil alanlar ve çim bitkilerinin yapısal özellikleri, kalite özellikleri, agronomik istekleri konusunda bilgiler edinerek, yeşil alan oluşturmada karar yetisi kazanmalarını, yeşil alanların bakımı ve sürdürülebilirliği ile bölgelere göre tercih ölçütlerini ortaya koyabilme becerilerini elde etmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Behçet KIR
1 | 1.Sürdürülebilir çevre ve tarımsal üretimde çim bitkilerinin önemini kavrayabilme |
2 | 2. Çim bitkilerinin yetiştirilmesi ve yeşil(çim) alanlar oluşturulması sürecinde ortaya çıkan sorunlar hakkında fikir yürütebilme ve çözüm önerebilme |
3 | 3. Çim bitkilerinin yapısal özellikleri hakkında bilgi edinme, edinilen bilgileri çim bitkileri ve çim alan projelerinde sentezleyebilme |
4 | 4. Serin ve sıcak iklim çim bitkilerinin olumlu ve olumsuz özelliklerini kullanarak, çevreyi güzelleştirici, koruyucu, sürdürülebilirliği sağlayıcı yeşil alan projelerinde uygun denklikleri üretilme |
5 | 5. Yeşil(çim) alan çalışmalarında, kamu kuruluşlarına özel sektöre ve hazır çim üreticilerine bitki ve tohum materyali temini + üretim süreçleri + ekonomik analiz konularında bilgi aktarabilme |
6 | 6. İklimsel bölgeler temelinde yeşil alan oluşturma potansiyelleri ve yalın veya çoklu üretim modellemeleri konusunda sentezlemeler yapabilme |
Yok
Yok
Sürdürülebilir çevre açısından yeşil(çim) alanların ve çim bitkilerinin tanımı, tarihçesi, önemi ve işlevleri. Dünya’da ve Türkiye’de yeşil alanlar ve çim bitkilerinde kalite ölçütleri, üretim teknikleri.Serin ve sıcak iklim çim bitkileri ile diğer familya çim bitkileri. Yeşil alanlarda bakım işlemleri, Akdeniz iklim bölgelerinde çim alan tesis etme ilkeleri, spor alanları, reklamasyon alanları, rekreasyon alanları yapımı.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi | tANIŞMA | ||
2 | Sürdürülebilir çevre açısından yeşil(çim) alanlar ve çim bitkilerinin işlevleri | Literatür ve gözleme dayalı rapor hazırlama | ||
3 | Dünya’da ve Türkiye’de yeşil alan ve çim bitkisi üretimi, sorunlar ve çözüm yolları | Literatür ve gözleme dayalı rapor hazırlama | ||
4 | Yeşil(çim) alanlarda ve Çim bitkilerinde kalite ölçütleri | Literatür ve gözleme dayalı rapor hazırlama | ||
5 | Çim bitkileri ve yeşil alan üretim teknikleri, ekim, dikim işlemleri | Literatür ve gözleme dayalı rapor hazırlama | ||
6 | Serin iklim çim bitkileri | Literatür ve gözleme dayalı rapor hazırlama | ||
7 | Sıcak iklim çim bitkileri | Literatür ve gözleme dayalı rapor hazırlama | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Diğer familyalardan çim bitkileri | Literatür ve gözleme dayalı rapor hazırlama | ||
10 | Yeşil alanlarda bakım işlemleri, sulama, gübreleme, biçme, havalandırma, hastalık ve zararlı savaşımı | Literatür ve gözleme dayalı rapor hazırlama | ||
11 | Yapay çim alanları Akdeniz iklim bölgelerinde çim alan çalışmaları | Literatür ve gözleme dayalı rapor hazırlama | ||
12 | İklimsel bölgeler temelinde yeşil alan oluşturma ilkeleri | Literatür ve gözleme dayalı rapor hazırlama | ||
13 | Yeşil alanların kullanım şekilleri, spor alanları, reklamasyon, rekreasyon alanları | Literatür ve gözleme dayalı rapor hazırlama | ||
14 | Dönem projesi sunumları | Literatür ve gözleme dayalı rapor hazırlama | ||
15 | Dönem projesi sunumları | Literatür ve gözleme dayalı rapor hazırlama | ||
16 | Final Sınavı |
DERS KİTABI: Beard, J.B., 1973, TurfgrassScience and Culture, Prentice and Hall. Inc. USA Açıkgöz, E., 1993, Çim Alanlar Yapım ve Bakım Tekniği, Uludağ Uni.Zir.Fak. Yayınları, Bursa. Avcıoğlu, R., 1997, Çim Tekniği, Yeşil Alanların Ekimi, Dikimi ve Bakımı, E.Ü.Z.F. Tarla Bitkileri Ababilimdalı, Bornva-İzmir.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Alan Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 |