Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KRL302 | TARIMDA ÇEVRE KİRLİLİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin tarım-çevre etkileşiminde ortaya çıkan çevre sorunlarını anlamalarını ve çözümleri yönünde fikir üretip, karar verebilmelerini, ilgililere öneride bulunmalarını sağlamaktır.
Prof. Dr. Ersin Onoğur, Prof. Dr. Serdar Tezcan
1 | Tarımsal üretim-çevre sorunları ilişkilerini kavrayabilme becerisi |
2 | Çevre sorunu yaratan başlıca kirlilik kaynaklarını tanıma becerisi, gaz ve toz emisyon tipleri hakkında bilgi sahibi olma ve sorunların giderilmesinde söz sahibi olabilme veya öneride bulunma yeteneği |
3 | Çevre sorunlarının tarımsal ekosisteme etkilerini diğer faktörlerin etkilerinden ayırt edebilme becerisini kazanma, |
4 | Tarımsal faaliyetlerin çevre üzerine etkilerini diğer faktörlerin etkilerinden ayırt edebilme becerisini kazanma |
5 | Bu kazanımlar ışığında tarımsal üretimin daha az sorunla uygulanmasında rol alabilme şansını kazanma |
Yok
Yok
• Tarımsal üretim ve çevre sorunları; tanımlar, dünyada ve Türkiye’de aktuel durum • Örneklerle alıcı ortam bazında başlıca kirlilik tipleri • Kirlilik faktörleri- tarımsal ve doğal ekosistem arasındaki ilişkiler • Tarımsal faaliyetlerden kaynaklanan çevre sorunları • Seçilmiş konularda proje-sunu hazırlama • Genel değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tarım-çevre etkileşimine tarihsel bakış | Literatür çalışması | ||
2 | Tarımsal üretim ve çevre kirliliği | Proje konularının seçimi | ||
3 | Kirlilik tipleri ve tarım | Dünya ve Türkiye’den aktüel örnekler | ||
4 | Hava kirliliği ve tarım | Bitki örneklerinde inceleme | ||
5 | Hava kirliliği ve tarım | Bitki örneklerinde inceleme | ||
6 | Su kirliliği ve tarım | Türkiye’den aktüel örnekler-Ekskürsiyon | ||
7 | Toprak kirliliği ve tarım | Türkiye’den aktüel örnekler-Ekskürsiyon | ||
8 | Arasınav | |||
9 | Pestisit kirliliği ve tarım | Türkiye’den aktüel sorunlar | ||
10 | Radyoaktif, elektromanyetik, ısıl, ışık kirliliği ve tarım | Dünyadan aktüel sorunlar | ||
11 | Genetik kontaminasyon ve tarım | GDO’lar üzerinde tartışma | ||
12 | Çevre sorunlarında genel çözüm yolları | Tartışma | ||
13 | Çevre dostu tarım teknikleri | Tartışma | ||
14 | Proje sunumları | Proje sunumu | ||
15 | Proje sunumları | Proje sunumu | ||
16 | Final sınavı |
Anonymous, “Çevre Bilimi-Sürdürülebilir Dünya”. Ed. Ü. Erdem. E.Ü. Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1. XX+498 s. (1999) Anonymous, “Türkiye’nin Çevre Sorunları-2003. Türkiye Çevre Vakfı Yayını, No :163, Ankara. 472 s. (2003) Anonymous, Ökotoxikologie von Pflanzenschutzmitteln. Deutsche Forschungsgemeinschaft, Sachstandsbericht Mitteilung 1. 414 pp (1994) Aydoğdu, M. & K. Gezer, Çevre Bilimi. Anı Yayıncılık. 224 s. (2007) Ecevit, O., Mennan, H., Aksoy, M., Akça, İ., Tarımsal mücadele ilaçları ve çevreye olan etkileri. OMÜ Ziraat Fakültesi, Ders Kitabı No:32, 145s. (1999) Ertürk, H., Çevre Bilimleri. Ekin Yayınları. 524 s. (2009) Türkman, A., Yaşanabilir bir çevre için. Dokuz Eylül Yayınları. 251 s. (2000)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Quiz | 4 | 1 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 1 | ||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||
ÖÇ 5 |