| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| KRL302 | TARIMDA ÇEVRE KİRLİLİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin tarım-çevre etkileşiminde ortaya çıkan çevre sorunlarını anlamalarını ve çözümleri yönünde fikir üretip, karar verebilmelerini, ilgililere öneride bulunmalarını sağlamaktır.
Prof. Dr. Ersin Onoğur, Prof. Dr. Serdar Tezcan
| 1 | Tarımsal üretim-çevre sorunları ilişkilerini kavrayabilme becerisi |
| 2 | Çevre sorunu yaratan başlıca kirlilik kaynaklarını tanıma becerisi, gaz ve toz emisyon tipleri hakkında bilgi sahibi olma ve sorunların giderilmesinde söz sahibi olabilme veya öneride bulunma yeteneği |
| 3 | Çevre sorunlarının tarımsal ekosisteme etkilerini diğer faktörlerin etkilerinden ayırt edebilme becerisini kazanma, |
| 4 | Tarımsal faaliyetlerin çevre üzerine etkilerini diğer faktörlerin etkilerinden ayırt edebilme becerisini kazanma |
| 5 | Bu kazanımlar ışığında tarımsal üretimin daha az sorunla uygulanmasında rol alabilme şansını kazanma |
Yok
Yok
• Tarımsal üretim ve çevre sorunları; tanımlar, dünyada ve Türkiye’de aktuel durum • Örneklerle alıcı ortam bazında başlıca kirlilik tipleri • Kirlilik faktörleri- tarımsal ve doğal ekosistem arasındaki ilişkiler • Tarımsal faaliyetlerden kaynaklanan çevre sorunları • Seçilmiş konularda proje-sunu hazırlama • Genel değerlendirme
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarım-çevre etkileşimine tarihsel bakış | Literatür çalışması | ||
| 2 | Tarımsal üretim ve çevre kirliliği | Proje konularının seçimi | ||
| 3 | Kirlilik tipleri ve tarım | Dünya ve Türkiye’den aktüel örnekler | ||
| 4 | Hava kirliliği ve tarım | Bitki örneklerinde inceleme | ||
| 5 | Hava kirliliği ve tarım | Bitki örneklerinde inceleme | ||
| 6 | Su kirliliği ve tarım | Türkiye’den aktüel örnekler-Ekskürsiyon | ||
| 7 | Toprak kirliliği ve tarım | Türkiye’den aktüel örnekler-Ekskürsiyon | ||
| 8 | Arasınav | |||
| 9 | Pestisit kirliliği ve tarım | Türkiye’den aktüel sorunlar | ||
| 10 | Radyoaktif, elektromanyetik, ısıl, ışık kirliliği ve tarım | Dünyadan aktüel sorunlar | ||
| 11 | Genetik kontaminasyon ve tarım | GDO’lar üzerinde tartışma | ||
| 12 | Çevre sorunlarında genel çözüm yolları | Tartışma | ||
| 13 | Çevre dostu tarım teknikleri | Tartışma | ||
| 14 | Proje sunumları | Proje sunumu | ||
| 15 | Proje sunumları | Proje sunumu | ||
| 16 | Final sınavı |
Anonymous, “Çevre Bilimi-Sürdürülebilir Dünya”. Ed. Ü. Erdem. E.Ü. Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1. XX+498 s. (1999) Anonymous, “Türkiye’nin Çevre Sorunları-2003. Türkiye Çevre Vakfı Yayını, No :163, Ankara. 472 s. (2003) Anonymous, Ökotoxikologie von Pflanzenschutzmitteln. Deutsche Forschungsgemeinschaft, Sachstandsbericht Mitteilung 1. 414 pp (1994) Aydoğdu, M. & K. Gezer, Çevre Bilimi. Anı Yayıncılık. 224 s. (2007) Ecevit, O., Mennan, H., Aksoy, M., Akça, İ., Tarımsal mücadele ilaçları ve çevreye olan etkileri. OMÜ Ziraat Fakültesi, Ders Kitabı No:32, 145s. (1999) Ertürk, H., Çevre Bilimleri. Ekin Yayınları. 524 s. (2009) Türkman, A., Yaşanabilir bir çevre için. Dokuz Eylül Yayınları. 251 s. (2000)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Quiz | 4 | 1 | 4 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
| Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 130 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 3 | ||||||||
| ÖÇ 2 | 3 | 3 | ||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 1 | ||||||||
| ÖÇ 4 | 3 | |||||||||
| ÖÇ 5 |