Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAY301 | KIRSAL YAYIM | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Kırsal kesimde yaşayanların yaşam düzeylerini yükseltmeye yönelik yetişkin eğitimi tekniklerinin öğretilmesi.Bu amaçla gerçekleştirilecek faaliyetlerinprogramlanması ve yürütülmesi konusunda öğrencilerebilgi ve becerilerin kazandırılması.Kırsal kesimin gelişmesi için yeniliklerin kırsal kesimde yaşayanlara aktarma ve davranış değişikliğini sağlama becerilerinin kazandırılması.
Assist. Prof. Dr.Buket KARATURHAN, Assoc. Prof. Dr. .Dr.Murat BOYACI, Prof.Dr.Tayfun ÖZKAYA
1 | Kırsal alandaki bireylerin gereksinimlerini belirleme ve gereksinimleri karşılayacak yayım programlarını hazırlayabilme |
2 | Yeniliklerin kırsal kesimde tanıtılması ve yayılmasına yönelik becerilerin öğrencilere kazandırılması |
3 | Yetişkin eğitimi ilkelerini öğrenebilme |
4 | Farklı disiplinlerle çalışmalar yürütebilme becerisi kazanabilme |
5 | Dünyada ve Türkiye’de uygulanan tarımsal yayım yaklaşımlarının öğrenime ve uygulama becerisi kazanabilme |
6 | Yayım çalışmalarının yürütülmesinde kullanılacak yöntemlere karar verebilme ve kullanabilme becerilerinin kazanılması |
7 | 7. Yayım programlarını hazırlama, yürütme ve değerlendirme becerileri ile kırsal alanda hizmet verebilme yeteneği kazanabilme |
Yok
İki saatlik uygulama konulabilir.
Tarımsal yayımın tanımı, tarihçesi ve felsefesi; önemi, hedefi, diğer bilim dalları ile ilişkileri, tarımsal yayımın kırsal kalkınmaya katkıları, tarımsal yayım çalışmalarının ilkeleri, konu alanları, dünyada ve Türkiye' deki gelişimi ile tarımsal yayım sistem ve yaklaşımları, iletişim teknikleri, program planlama, yetişkin eğitimi, yeniliklerin tanıtılması ve yayılması, yayım araç ve yöntemleri, grup oluşturma ve gruplarla çalışma teknikleri, yayım programı hazırlama, yürütme ve değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği konusundaki bilgiler, öğrencilerin dersten beklentilerinin saptanması. Tarımsal yayımın felsefesi ve kırsal kalkınmaya katkıları | Araştırma, tartışma | ||
2 | Tarımsal yayımın dünyada ve Türkiye' deki tarihsel gelişimi, yayım elamanlarının bireysel donanımı ve insan ilişkileri, kırsal alan ve kırsal alanda yaşayan bireylerin özellikleri | Araştırma, tartışma | ||
3 | Tarımsal yayım çalışmalarının özellikleri, temel ilkeleri, konu alanları ve amaçları, Yetişkin eğitimi ilkeleri ve İhtiyaçların belirlenmesinde kullanılan yöntemler | Araştırma, Tartışma | ||
4 | Tarımsal yayım yaklaşımları | Okuma, araştırma | ||
5 | Yeniliklerin tanıtılması ve yayılması (yeniliklerin özellikleri, karar alma süreci, benimseme süreci, benimseme kategorileri) | Örnek olay | ||
6 | İletişim (iletişim süreci, iletişim modelleri, yayım mesajının oluşturulması) | Dinleme ve ikna egzersizleri | ||
7 | ARA SINAV | |||
8 | Yayım Araç ve Yöntemleri (bireysel, grup ve kitlesel yöntemler ve özellikleri) | Sunum, Broşür, poster ve diğer araçları hazırlama | ||
9 | Yayım Araç ve Yöntemleri (bireysel, grup ve kitlesel yöntemler ve özellikleri) | Sunum, Broşür, poster ve diğer araçları hazırlama | ||
10 | Yayım Araç ve Yöntemleri (bireysel, grup ve kitlesel yöntemler ve özellikleri) | Sunum, Broşür, poster ve diğer araçları hazırlama | ||
11 | Grup oluşturma ve gruplarla çalışma teknikleri (Moderasyon Teknikleri) | Grup oluşturma ve tartışma | ||
12 | Yayım Programlarının Planlanması (bilgi toplama, planlama, uygulama, izleme ve değerlendirme) | Yayım Programı Hazırlama | ||
13 | Yayım Programlarının Planlanması (bilgi toplama, planlama, uygulama, izleme ve değerlendirme) | Yayım Programı Hazırlama | ||
14 | Yayım Programlarının Planlanması (bilgi toplama, planlama, uygulama, izleme ve değerlendirme) | Yayım Programı Hazırlama | ||
15 | Türkiye’ de uygulanan kırsal kalkınma projeleri-çalışmalarında tarımsal yayımın rolü | Örnek olaylar | ||
16 | FİNAL SINAVI |
DERS KİTAPLARI: 1. Tarımsal Yayım ve Haberleşme Kitabı (Prof.Dr.Tayfun ÖZKAYA) 2. Tarımsal Yayım ve Haberleşme Kitabı (Doç.Dr.Orhan ÖZÇATALBAŞ& Prof.Dr.Yaşar GÜRGEN), 3. Tarımsal Yayım ve Haberleşme Kitabı (Prof.Dr. Ziya YURTTAŞ) 4. Tarımsal Yayım ve Haberleşme Kitabı (Prof.Dr. Ayşen OLGUN) YARDIMCI KİTAPLAR: 1. Gelişmekte Olan Ülkelerde Tarımsal Yayım (M.E.ADAMS, Çeviren: Doç.Dr.Murat BOYACI) 2. Yayım Eğitim Klavuzu (P.OAKLEY, C.GARFORTH) 3. Agricultural Extension (A.W.van den BAN, HAWKINS) 4. Extension Science (Niels ROLLING) 5. Extension Handbook (Donald BLACBURN) 6. Communication Models (Denis MCQUAIL) and Sven WINDAHL)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Alan Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Proje Sunma | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||
ÖÇ 7 |