Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FON301 | FONKSİYONEL GIDALAR VE SAĞLIK | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı fonksiyonel gıda kavramı ile fonksiyonel gıdaların çeşitleri, besleyici önemleri, fonksiyonları, sağlık etkileri, pazar durumları ve mevzuatını öğretmektir.
Doç. Dr. Gülfem ÜNAL
1 | Fonksiyonel gıda kavramını açıklayabilme |
2 | Fonksiyonel gıdaların beslenmedeki önemini kavrayabilme becerisi |
3 | Fonksiyonel gıda pazarını değerlendirebilme |
4 | Fonksiyonel gıdalara ait mevzuatı açıklayabilme |
5 | Fonksiyonel gıdaların sağlık etkilerini listeleyebilme |
6 | Gıda bileşenlerinin sağlık üzerindeki fonksiyonel etkilerini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Dünyadaki fonksiyonel gıdalar ile bu gıdaların üretim ve tüketim miktarları, yasal mevzuatı, beslenme ve sağlık üzerindeki etkileri
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Fonksiyonel gıda kavramı | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
2 | Gıda, beslenme, sağlık ilişkisi | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
3 | Fonksiyonel gıda çeşitleri | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
4 | Fonksiyonel gıda çeşitleri | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
5 | Beslenmede fonksiyonel gıdaların önemi | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
6 | Fonksiyonel gıda pazarı | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
7 | Fonksiyonel gıda mevzuatı | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Fonksiyonel gıdaların sağlık etkileri | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
10 | Fonksiyonel gıdaların sağlık etkileri | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
11 | Gıda bileşenlerinin sağlık üzerindeki fonksiyonel etkisi | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
12 | Gıda bileşenlerinin sağlık üzerindeki fonksiyonel etkisi | İlgili konuların aktif eğitim destekli tekrarı | ||
13 | Proje sunumu | Proje değerlendirme | ||
14 | Proje sunumu | Proje değerlendirme | ||
15 | Proje sunumu | Proje değerlendirme ve Genel Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
1.Gibson, G. R., Williams, C. M. (2000). Functional Foods. Concept to product. Woodhead Publishing Limited, Cambrige, England. 2.Goldberg, I. (1999). Functional Foods-Designer foods, Pharmafoods, Nutraceuticals. An Aspen Publication, Maryland, USA
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 107 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 5 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 2 |