Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LDR301 | TARIMSAL İNOVASYON SÜRECİNDE LİDERLİK VE YARATICILIK | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bilgi ekonomisinde bireysel, kurumsal ve sektörel başarılar bireyin ve kurumun yaratıcılık ve liderlik becerileri ile doğrudan ilgilidir. Bu becerilerin kazanılması inovasyon kapasitesini ve rekabet yeteneğini artırmaktadır. Ders, öğrencilerin bu becerilerin öneminin kavranması ve içselleştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Prof. Dr. Murat BOYACI
1 | İnovasyon, yaratıcılık ve liderlik (YL) tanımı. |
2 | Kırsal kalkınmada ve inovasyon sürecinde yaratıcılık ve liderliğin önemi |
3 | İnovasyon sürecinde aktörler arası işbirliğini geliştirme becerilerinin kavranması |
4 | Bilgi ekonomisi ve İnovasyon |
5 | İnovasyon sürecinde YL’yi etkileyen faktörler |
6 | İnovasyon ve YL Politikalarının incelenmesi. |
Yok
Yok
Kalkınmada ve inovasyon sürecinde liderlik ve yaratıcılık becerileri ve etkileri incelenecektir. Kişisel gelişim için YL becerileri tanımlanarak, uygulama alanları tartışılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Bilgi Ekonomisi | Kaynak tarama, tartışma | ||
2 | Bilgi Ekonomisi ve İnovasyon | Kaynak tarama, tartışma | ||
3 | Yaratıcılık ve liderlik (YL) tanımı | Kaynak tarama, tartışma | ||
4 | Kırsal kalkınmada yaratıcılık ve liderlik (YL) | Araştırma, tartışma | ||
5 | İnovasyon sürecinde YL | Araştırma, tartışma | ||
6 | Bireysel yaratıcılık ve kurumsal inovasyon | Kaynak tarama, tartışma | ||
7 | Liderliğin girişimcilik ve inovatif becerilere etkisi | Kaynak tarama, tartışma | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Liderlikte gelişmeler ve Girişimci Liderlik | Araştırma, tartışma | ||
10 | Sosyal İnovasyon ve YL | Araştırma, tartışma | ||
11 | Yaratıcılığı ve İnovasyonu Geliştirme Yöntemleri | Araştırma, tartışma | ||
12 | Sürdürülebilir inovasyon için koşular | Kaynak tarama, tartışma | ||
13 | YL destekleyen ve mekanizmalar | Kaynak tarama, tartışma | ||
14 | Farklı sektörlerden örnek olaylar | Kaynak tarama, tartışma | ||
15 | Farklı sektörlerden örnek olaylar | Kaynak tarama, tartışma | ||
16 | Final Sınavı |
Anderson et al, 2003, Alberta’s agricultural research and innovation strategic framework, Alberta’s Agricultural research and institute, Edmonton, Canada, 49p. Brinkley, I. 2010, Innovation, Creativty and Entrepreneurship in 2020, The work Foundation, 21 Palmer Street, London, UK, p.49 Fillis, I., and Rentschler, R.,2010, The Role of Creativity in Entrepreneurship, Deakin Universty Australia 48p Gumusoglu, L. And Ilsev A., 2009, Transformational leadership, crativity and organizational innovation, Journal of Business Research, Vol 62, 461-473 Gupta, V. MacMillan, C., Surie, G., 2004, Entrepreneurial leadership: developing and measuring a cross-cultural construct, Journal of Business Venturing 19, 241-260 Hocde, H., et al., 2006, From participation to partnership: a novel way for research to accompany innovation process, IAS, Jong.J.P and Hartog, D.N., 2007, How leaders influence employees’ innovative behavior, European Journal of Innovation management vol:10, No.1., 2007 pp.41-64 Okpara.,F., 2007, The value of creativity and Innovation in entrepreneurship, Journal od Asia Enterepreneurship and Sustainability, Vol:3 issue:2 13p, Scott. A., 2006, Enterpreneurrship, Innovation and Industrail Development: geography and the creative field revisite, Small Business Economics, 26: 1-24 Spielman, D., 1999, Innovations systems perspectives on developing country agriculture: a critical review ISNAR, Discussion paper 2 Thompson, J., Alvy, G. and Lees, A., 2000, Social entrepreneurship-a new look at the people and the potential, Management Decision, 38/5, 328-338 World Bank, 2006, Enhancing Agricultural Innovation, ARD, 118p.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 |