Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARK302 | ARAZİ KULLANIM PLANLAMASI VE İLKELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Üretim alanlarının sürdürülebilir kullanımı için önce mevcut sorunları belirlemek ve gidermek amacıyla topraklarının tüm özelliklerini ortaya koymak gerekmektedir. Bu nedenle de detaylı toprak etüd ve haritalama çalışmalarının büyük önemi vardır. Yapılacak olan planlamalarda ve etkin sürdürülebilir kullanımların belirlenmesinde arazi kullanım planlalamasının öneminin ve farklı yöntem uygulamalarının vurgulanması bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Doç.Dr. Mustafa BOLCA
1 | Arazi tanımının ve arazi kullanım planlamasının amacının öğrenilmesi |
2 | Arazi kullanım planlanmasında dikkate alınacak parametreler öğrenilmesi |
3 | Arazi kullanım planlama yöntemlerini kullanabilme ve uygulayabilme becerisi |
4 | Potansiyel arazi kullanımını belirleyebilme becerisi |
Yok
Yok
Bu dersin içeriğinde arazi tanımı, arazi kullanım planlama nedenleri, arazi kullanım planlanmasında dikkate alınacak parametreler, arazi kullanım planlama yöntemleri, arazi kullanım modeli oluşturulması ve potansiyel arazi kullanımının belirlenmesi ayrıntılı olarak açıklanmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | ARAZİ TANIMI | |||
2 | ARAZİ KULLANIM PLANLAMA NEDENLERİ | |||
3 | ARAZİ KULLANIM PLANLANMASINDA DİKKATE ALINACAK PARAMETRELER | |||
4 | TOPRAK PARAMETRELERİ | |||
5 | SOSYAL-ÇEVRE PARAMETRELERİ | |||
6 | ARAZİ KULLANIM PLANLAMA YÖNTEMLERİ | |||
7 | NİTEL YÖNTEMLER | |||
8 | ARASINAV | |||
9 | NİCEL YÖNTEMLER | |||
10 | ARAZİ TİPLERİ | |||
11 | ARAZİ TİPLERİNİN KARAKTERİSTİKLERİNİN BELİRLENMESİ | |||
12 | ARAZİ KULLANIM MODELİ OLUŞTURULMASI | |||
13 | ARAZİ KULLANIM MODELİ OLUŞTURULMASI | |||
14 | POTANSİYEL ARAZİ KULLANIMININ BELİRLENMESİ | UYGULAMA SINAVI | ||
15 | FİNAL SINAVI | |||
16 |
Dengiz, O., Baramin, İ., Yüksel, M. 2003. Geographing and Remote Evaluation of Beypazari Area Soils ILSEN 1. Turkish Journal of Agriculture and Forestry, 27;s:145-153. FAO, 1973. Soil Survey Interpretation for Engineering Purposes. Rome. FAO, 1996. Guidelines for Land Use Planning. Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), Inter-Departmental Working Group on LAnd Use Planning, 121 pages, Rome, Italy. Şenol, S. 1995. Arazi Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Toprak bölümü Ders Noları. Adana p.38. Şenol, S. ve Tekeş, Y. 1995. Arazi Değerlendirme ve arazi Kullanım Planlaması amacıyla Geliştirilmiş Bir Bilgisayar Modeli. İ. Akalan Toprak ve Çevre Sempozyumu, Ankara. The Word Bank, 2006. Sustainable Land Management. Challenges, Opportunities, and Trade-offs, Washington D.C. Yomralıoğlu, T., 2000. Coğrafi Bilgi Sistemleri. Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Seç Ofset, İstanbul.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Uygulama/Pratik | 12 | 2 | 24 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 1 | 2 |
Alan Gezisi | 2 | 8 | 16 |
Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 |