Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORT302 | ÖRTÜ ALTI YETİŞTİRİCİLİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin sera x çevre etkileşimini değerlendirebilecek, serada sebze yetiştiriciliği yapabilecek, yeni teknolojileri izleyebilecek, analitik düşünerek karşılaşabileceği problemleri çözebilecek becerileri kazanmasıdır.
Prof. Dr. Yüksel TÜZEL; Prof. Dr. Ayşe GÜL
1 | Sera işletmesi için uygun yer seçimi yapabilme |
2 | Farklı amaçlara uygun sera tipine karar verebilme |
3 | Serada iklimlendirmeyi yönetebilme |
4 | Serada sebze yetiştiriciliği yapabilme ve yönetebilme |
5 | Bu alandaki yeniliklere açık olma, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Örtü altı yetiştiriciliğinin tanımı ve kapsamı, Dünyada ve Türkiye’de seracılık, Sera yerinin seçimi, Seraların yapısal özellikleri, Seralarda iklimlendirme, Seralarda toprak hazırlığı, Seralarda sebze üretim teknikleri, İyi Tarım Uygulamalarına göre serada sebze üretimi, Serada domates ve hıyar yetiştiriciliği
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Örtü altı yetiştiriciliğinin tanımı ve kapsamı | Bölüm seralarının gezilmesi, proje konularının dağıtımı | ||
2 | Dünyada ve Türkiye’de seracılık | Bölüm seralarında uygulama: | ||
3 | Sera yerinin seçimi Seraların yapısal özellikleri | Bölüm seralarında uygulama | ||
4 | Seralarda iklimlendirme | Bölüm seralarında uygulama | ||
5 | Seralarda toprak hazırlığı | Bölüm seralarında uygulama | ||
6 | Seralarda sebze üretim teknikleri, | Bölüm seralarında uygulama | ||
7 | Ara sınav | |||
8 | İyi Tarım Uygulamalarına göre serada sebze üretimi | Bölüm seralarında uygulama | ||
9 | Serada domates yetiştiriciliği | Bölüm seralarında uygulama | ||
10 | Serada domates yetiştiriciliği | Bölüm seralarında uygulama | ||
11 | Öğrenci ödevlerinin sunulması ve tartışılması | Öğrenci ödevlerinin sunulması ve tartışılması | ||
12 | Öğrenci ödevlerinin sunulması ve tartışılması | Öğrenci ödevlerinin sunulması ve tartışılması | ||
13 | Serada hıyar yetiştiriciliği | Bölüm seralarında uygulama | ||
14 | Serada hıyar yetiştiriciliği | Bölüm seralarında uygulama | ||
15 | Uygulama sınavı | Uygulama sınavı | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı: - Tüzel Y., Gül A., 2008. Seralarda İyi Tarım Uygulamaları. Tibyan Yayıncılık, 172 s. - Tüzel Y., Gül A., Eltez R.Z., 2005. Seracılıkta Çevre Dostu Üretim Teknikleri. Bahçe Bitkileri Tarımında Çevre Dostu Üretim Teknikleri (Ed. A. Gül), Meta Basım, Bornova İzmir: 111-140. - Titiz S., 2004. Modern Seracılık: Yatırımcıya Yol Haritası. Ansiad, Antalya, 124 s. - Tüzel, Y. 2018 (ed.). Serada Domates Tarımı. Gülermat Matbaa Ve Yayıncılık San. Tic. Ltd. Şti., İzmir. ISBN 978-605-68655-1-0. -FAO, 2017. “Good Agricultural Practicies for Greenhouse Vegetable Production in the South East European Countries: Principles for Sustainable Intensification of Smallholder Farms”. FAO Plant Production and Protection Paper, 230 (Ed. W. Baudoin, A. Nersisyan, A. Shamilov & J. Tanny). ISBN 978-92-5-109622-2. -FAO, 2013. “Good Agricultural Practices For Greenhouse Vegetable Crops Principles For Mediterranean Climate Areas”. FAO Plant Production And Protection Paper No. 217. (Ed. W. Baudoin et al.). ISBN-13: 978-9251076491
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 |