Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HSS302 | HASSAS TARIM | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; Hassas Tarımın temel yaklaşımını kavramalarını, ilgili donanım ve yazılımları tanımalarını ve kullanmalarını, uygulama haritalarının üretilmesini ve kullanımını, karar vermede verileri etkin olarak kullanmalarını ve dünya genelinde Hassas Tarım uygulamaları ile ilgili bilgi birikimi edinmelerini sağlamak
Doç. Dr. Arif Behiç TEKİN
1 | Küresel konum belirleme sistemlerini ve bu sistemlerin Hassas Tarımda kullanımını kavrayabilme. |
2 | Tarla ve bitkiye ait özelliklerin ölçülmesini, haritalanmasını ve ilgili donanımların ve yazılımların kullanımını kavrayabilme. |
3 | Coğrafi Bilgi Sistemlerini ve bu sistemlerin kullanımını kavrayabilme. |
4 | Değişken düzeyli uygulama yapabilmek için “Uygulama Haritası” oluşturabilme. |
5 | Tarım robotları ve kullanımlarını kavrayabilme. |
6 | İleri tarım teknolojileri ile ilgili dünya genelinde bilgi birikimi oluşturabilme ve gelecekle ilgili projeksiyon oluşturabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Küresel konum belirleme sistemleri, Coğrafi bilgi sistemleri, verim ölçüm ve haritalama sistemleri, Tarımsal üretimde değişkenlik kavramı, heterojiniteyi dikkate alan örnekleme yöntemleri ve araçları, toprak elektirksel geçirgenliği, uzaktan algılama, değişken düzeyli uygulama teknolojisi, değişken düzeyli uygulama haritaları ve yazılımlaları, GPS destekli dümenleme sistemleri, Tarım robotları
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Hassas Tarıma genel bir bakış, Hassas Tarımın Prensipleri | Tanışma | ||
2 | Küresel konum belirleme sistemleri (GPS, DGPS, RTK GPS), | |||
3 | Coğrafi Bilgi Sistemleri | |||
4 | Verim ölçümü ve haritalama sistemleri | |||
5 | Konumsal değişkenlik, örnekleme yöntem ve araçları (toprak, bitki vd.) | |||
6 | Toprak elektriksel geçirgenliği | |||
7 | Uzaktan algılama (elektromanyetik spektrum, spektral yansıma) | |||
8 | Arasınav | |||
9 | Değişken düzeyli uygulama teknolojisi | |||
10 | Değişken düzeyli uygulama haritaları ve haritalama yazılımları | |||
11 | GPS güdümlü uygulamalar (Auto steering vd.) | |||
12 | Hassas Tarımın ekonomik ve çevresel açılardan değerlendirilmesi | |||
13 | Tarla robotları | |||
14 | Kapalı alan robotları | |||
15 | Gelecekteki uygulamalar | |||
16 | Final Sınavı |
1 Morgan M. and D. Ess. 2003. The precision-farming guide for agriculturists. 2nd Ed. John Deere Publishing. Moline, Illinois, USA. 2. Pierce, F. J., and E. J. Sadler (eds). 1997. The state of site-specific management for agriculture. ASA Misc. Publ., ASA, CSSA, and SSSA, Madison, WI. 3. Potash & Phosphate Institute (PPI). 2008. Site-Specific Management Guidelines [Online]. Available at: http://www.ipni.net/ (verified 15 Jan. 2008). 4. Course Notes: Lecture handouts will be provided and/or will be available in the class website.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 112 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 3 | ||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 |