Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KİM190 | ANALİTİK KİMYA | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste kimyasal bir analizin aşamaları ve bu aşamaları teorik ve pratik olarak kavramayı sağlayacak şekilde temel analitik kimya bilgisinin kazandırılması hedeflenmektedir.Bu çerçevede derste ,çözelti hazırlanması,metot seçimi, örnekleme ve örneklerin analize hazırlanması (ön işlemler), analizde hata kaynakları, kalitatif, kantitatif (gravimetri, titrimetri) ve kimi enstrümental analizlere (kondüktometri, potansiyometri ve spektrofotometri) ilişkin temel bilgiler verilecektir.
Doç. Dr. Füsun PELİT
1 | Bir analizde yer alan işlem basamaklarının öğrenilmesi |
2 | Bir analizin yapılması için gerekli alet ,ekipman ve kimyasal maddelerin tanınması |
3 | Çözeltiler ile ilgili konsantrasyon hesaplamalarının yapılması ve çözelti hazırlayabilme becerisinin geliştirilmesi |
4 | Kimyasal analizlere ilişkin kimi temel analitik kimya (kalitatif ,kantitatif ve enstrümental analiz) bilgilerinin edinilmesi |
5 | Kimyasal analizler yapabilme, sonuçlarını kaydetme ve yorumlayabilme becerisinin geliştirilmesi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste analitik kimya ile ilgili temel bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır.Bu çerçevede konsantrasyon (derişim) birimleri,bir analizin aşamaları,hata kaynakları , ön işlemler yanında kalitatif ,kantitatif ve kimi enstrümental analizler ile ilgili temel bilgilerin verilmesi ve bunlara ilişkin laboratuar becerisi kazandırılması hedeflenmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Analitik Kimyanın temel ilkeleri, analitik tekniklerin sınıflandırılması, kimyasal analizin basamakları | ||
2 | Örnekleme ve örneklerin analize hazırlanması (ön işlemler) Analizde hata kaynakları ve hataların azaltılması | ||
3 | Derişim birimleri Çözelti hazırlama yöntemleri | ||
4 | Kimyasal denge,çözünürlük, ve çözünürlük çarpımları | ||
5 | pH kavramı ve kuvvetli asitlerde pH hesaplamaları | ||
6 | Sulu çözeltilerinde zayıf asit dengeleri, asitlik sabitleri ve pH hesaplamaları | ||
7 | pH hesaplamaları ve tampon çözeltiler | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Volumetrik titrasyonlara giriş, kuvetli asit-kuvvetli baz titrasyonu | ||
10 | Redoks sistemleri, Redoks titrasyonları | ||
11 | Enstrümental Analize giriş Toprak analiz yöntemleri | ||
12 | Enstrümental Analiz:Kondüktometri | ||
13 | Enstrümental Analiz:Potansiyometri | ||
14 | Enstrümental Analiz:Spektorofotometri | ||
15 | Enstrümental Analiz:Spektorofotometri (AAS) | ||
16 | Final Sınavı |
1-Apak, R., 1995. Temel analitik Kimya. I.Ü. Müh. Fak. Yayın No:95,İstanbul. 2-Basett, J., Denny, R.C., Jeffery,G.H., Mendham, J., 1987.Vogel’s Textbook of Quantitative Inorganıc Analysis.Longman Scientific and Technical, New York. 3-Dölen, E.,1988.Analitik Kimya.Volumetrik Yöntemler. Marmara Univ. Eczacılık Fak. Yayın No.3, İstanbul. 4-Dölen, E., 1991.Analitik Kimyaya Giriş.Marmara Univ.Eczacılık Fak. Yayın No.6, İstanbul. 5-Skoog, D.A., West, D.M., Holler, F.J., Crouch, S.R., 2004.Fundamentals of Analytical Chemistry.8th Ed. Thomson Brooks,Australia. 6-Tural, H., 2004.Analitik Kimya.E.Ü. Fen Fak Yayınları No:140, Bornova-İzmir.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 82 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 |