GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ZTO308 TARLA BİTKİLERİNİN GÜBRELENMESİ Ders 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin tarla bitkilerin beslenmesi ile ilgili temel bilgileri edinmesini ve gübreleme yöntemleri, gübre verim ilişkileri ile doğru gübrelemeyi kavramasını sağlamaktır.


Prof. Dr. Mehmet Eşref İRGET


1 Tarla Bitkileri için en uygun yetiştirme koşullarının kavranması
2 Tarla Bitkilerinin topraktan kaldırdıkları besin maddesi miktarlarının bilinmesi
3 Tarla Bitkilerinin besin maddesi alınım seyrinin öğrenilmesi
4 Tarla Bitkilerinde mineral beslenme ile kalite ilişkilerinin yorumlanabilme becerisi sağlanması
5 Tarla Bitkilerinde beslenme bozukluklarının teşhis becerisinin kazandırılması
6 Tarla Bitkilerinin gübrelenmesinde gübre formu, miktarı,uygulama zamanı ve şekli açısından gübreleme programları hazırlama becerisinin kazandırılması.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bitki besin elementleri, bitki besin elementi noksanlıkları, gübreler ve gübreleme teknikleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tarla Bitkilerinin beslenmesinde gübrelemenin önemi
2 Buğdayın besin maddesi ihtiyacı,besin maddesi alınım seyri,tahıllarda beslenme bozuklukları
3 Buğdayın beslenmesinde besin maddesi-kalite ilişkileri ve gübre önerileri
4 Mısırın besin maddesi ihtiyacı,besin maddesi alınım seyri ve mısırda beslenme bozuklukları
5 Mısırın beslenmesinde besin maddesi-kalite ilişkileri ve gübre önerileri
6 Tütünün besin maddesi ihtiyacı,besin maddesi alınım seyri,tütünde,besin maddesi-kalite ilişkileri ve gübre önerileri
7 Pamuğun besin maddesi ihtiyacı,pamukta beslenme bozuklukları
8 ARA SINAV
9 Pamukta besin maddesi-kalite ilişkileri ve gübre önerileri
10 Patatesin besin maddesi ihtiyacı ve patateste beslenme bozuklukları
11 Patateste besin maddesi-kalite ilişkileri ve gübre önerileri
12 Şeker pancarının besin maddesi ihtiyacı ve beslenme bozuklukları
13 Şeker pancarında besin maddesi-kalite ilişkileri ve gübre önerileri
14 Ayçiçeğinin besin maddesi ihtiyacı ve beslenme bozuklukları
15 Ayçiçeğinde besin maddesi-kalite ilişkileri ve gübre önerileri
16 FİNAL SINAVI

IFA, 1992. World Fertilizer Use Manual.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek