Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ZTO308 | TARLA BİTKİLERİNİN GÜBRELENMESİ | Ders | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin tarla bitkilerin beslenmesi ile ilgili temel bilgileri edinmesini ve gübreleme yöntemleri, gübre verim ilişkileri ile doğru gübrelemeyi kavramasını sağlamaktır.
Prof. Dr. Mehmet Eşref İRGET
1 | Tarla Bitkileri için en uygun yetiştirme koşullarının kavranması |
2 | Tarla Bitkilerinin topraktan kaldırdıkları besin maddesi miktarlarının bilinmesi |
3 | Tarla Bitkilerinin besin maddesi alınım seyrinin öğrenilmesi |
4 | Tarla Bitkilerinde mineral beslenme ile kalite ilişkilerinin yorumlanabilme becerisi sağlanması |
5 | Tarla Bitkilerinde beslenme bozukluklarının teşhis becerisinin kazandırılması |
6 | Tarla Bitkilerinin gübrelenmesinde gübre formu, miktarı,uygulama zamanı ve şekli açısından gübreleme programları hazırlama becerisinin kazandırılması. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bitki besin elementleri, bitki besin elementi noksanlıkları, gübreler ve gübreleme teknikleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tarla Bitkilerinin beslenmesinde gübrelemenin önemi | ||
2 | Buğdayın besin maddesi ihtiyacı,besin maddesi alınım seyri,tahıllarda beslenme bozuklukları | ||
3 | Buğdayın beslenmesinde besin maddesi-kalite ilişkileri ve gübre önerileri | ||
4 | Mısırın besin maddesi ihtiyacı,besin maddesi alınım seyri ve mısırda beslenme bozuklukları | ||
5 | Mısırın beslenmesinde besin maddesi-kalite ilişkileri ve gübre önerileri | ||
6 | Tütünün besin maddesi ihtiyacı,besin maddesi alınım seyri,tütünde,besin maddesi-kalite ilişkileri ve gübre önerileri | ||
7 | Pamuğun besin maddesi ihtiyacı,pamukta beslenme bozuklukları | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Pamukta besin maddesi-kalite ilişkileri ve gübre önerileri | ||
10 | Patatesin besin maddesi ihtiyacı ve patateste beslenme bozuklukları | ||
11 | Patateste besin maddesi-kalite ilişkileri ve gübre önerileri | ||
12 | Şeker pancarının besin maddesi ihtiyacı ve beslenme bozuklukları | ||
13 | Şeker pancarında besin maddesi-kalite ilişkileri ve gübre önerileri | ||
14 | Ayçiçeğinin besin maddesi ihtiyacı ve beslenme bozuklukları | ||
15 | Ayçiçeğinde besin maddesi-kalite ilişkileri ve gübre önerileri | ||
16 | FİNAL SINAVI |
IFA, 1992. World Fertilizer Use Manual.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 |