Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TPZ302 | TOPRAKSIZ TARIM | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin topraksız bitki yetiştiriciliğine neden gerek duyulduğunu anlayabilmesini, topraksız tarım teknikleri ile ilgili gelişmeleri kavrayabilmesini, topraksız tarımda bitkilerin su ve besin maddesi gereksinimlerini sağlamadaki yaklaşımları kavrayabilmesini, ticari anlamda topraksız bitki yetiştiriciliğini planlayabilme ve uygulayabilmesini, topraksız bitki yetiştiriciliğinde karşılaşabileceği problemleri çözebilmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Ayşe GÜL
1 | Topraksız tarımın nedenlerini açıklayabilme. |
2 | Farklı bitki türlerinde topraksız tarım tekniklerini planlayabilme ve uygulayabilme. |
3 | Topraksız bitki yetiştiriciliğinde karşılaşacağı problemleri çözebilme. |
4 | Topraksız tarımın çevreye etkisini belirleyebilme ve üretimi çevreye duyarlı tasarlayabilme. |
5 | Bu alandaki yeniliklere açık olma, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Topraksız tarımın tarihçesi, Dünyada ve Türkiye’de kullanımı, Seracılıkta yaygınlaşmasının nedenleri, Topraksız tarım teknikleri (Su kültürü, Substrat kültürü) Kullanılan substratlar, Substratların tekrar kullanımı, Substrat kültüründe bitkilerin su ve besin gereksinimlerinin karşılanması, Topraksız tarımda bitki besleme, Besin çözeltisi hazırlama ve uygulama, Çözelti-Ortam-Bitki analizleri, Topraksız tarımın avantaj ve dezavantajları, Çevreye etkisi, Geleceği.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Topraksız tarımın tarihçesi, Dünyada ve Türkiye’de kullanımı, Seracılıkta yaygınlaşmasının nedenleri | Ödev konularının belirlenmesi ve dağıtımı | ||
2 | Su kültürü | Serada uygulama | ||
3 | Substrat kültürü | Serada uygulama | ||
4 | Kullanılan substratlar | Serada uygulama | ||
5 | Substratların tekrar kullanımı | Serada uygulama | ||
6 | Substrat kültüründe bitkilerin su ve besin gereksinimlerinin karşılanması | Serada uygulama | ||
7 | Topraksız tarımda bitki besleme | Serada uygulama | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Besin çözeltisi hazırlığında dikkat edilecek konular | Serada uygulama | ||
10 | Profesyonel bir işletmenin ziyaret edilmesi ve bu konuda rapor hazırlanması | Profesyonel bir işletmenin ziyaret edilmesi ve bu konuda rapor hazırlanması | ||
11 | Gezi raporlarının teslim edilmesi Besin çözeltisinin uygulanışı | Serada uuygulama | ||
12 | Çözelti-Ortam-Bitki analizleri | Serada uygulama | ||
13 | Dönem ödevlerinin sunumu | Dönem ödevlerinin sunumu | ||
14 | Dönem ödevlerinin sunumu | Dönem ödevlerinin sunumu | ||
15 | Topraksız tarımın avantaj ve dezavantajları, Çevreye etkisi, Geleceği | Uygulama sınavı | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: - Gül A., 2019. Topraksız Tarım. Meta Basım, 146 s. - Raviv M., Lieth J.H., 2008. Soilles Culture: Theory and Practice. Elsevier, 587 p. - Savvas D., Passam H. (ed.), 2002. Hydroponic Production of Vegetables and Ornamentals. Embryo Pub., Greece, 463 s. - Gül A., Tüzel İ.H., Okur B.,Tuncay Ö., Aykut N., Engindeniz S., 2000. Serada Topraksız Tarım Tekniği ile Hıyar Yetiştiriciliği. TÜBİTAK TARP Yayınları, 51 s.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 |