Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ZTO321 | MOLEKÜLER BİYOLOJİ | Ders | 3 | 5 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin; tarımsal alanda bitki ve hayvan ıslahının, genetiğinin değiştirilmesinin anlaşılmasına olanak tanıyacak temel moleküler biyolojik bilgileri sorgulamalarını, DNA, RNA ve proteinlerin yaşamsal önemlerini irdeleyebilmelerini, antibiyotikleri, mutasyonları ve sakıncalarını tanıyabilmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Ömer Lütfü ELMACI
1 | Hücre çekirdeğinin yapısını çözümleyebilme |
2 | Nükleik asitler, DNA yapısı, görevleri, koromozom yapısında DNA ve proteinleri irdeleyebilme |
3 | RNA yapısını tanıma ve çeşitlerini sıralayabilme |
4 | DNA replikasyonu ve hücre dışı sistemlerde DNA sentezinden haberdar olabilme |
5 | Genetik kod, Triplett, Amino asit aktivasyonu, t-RNA ya bağlanma terminolojilerini açıklayabilme |
6 | Protein sentezi, transkripsiyon ve translasyon olaylarını tanımlayabilme |
7 | Protein sentezini engelleyen maddeler ve antibiyotiklerin önemini çözümleyebilme |
8 | Mutasyonu yorumlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
-Hücre çekirdeğinin yapısı -Nükleik asitler, DNA yapısı, görevleri, koromozom yapısında DNA ve proteinler -RNA yapısı, ribozomal, mesenger, transfer, 5s-RNA ve virus RNA -DNA replikasyonu, hücre dışı sistemlerde DNA sentezi -Genetik kod, Triplett, Amino asit aktivasyonu, t-RNA ya bağlanma -Protein sentezi, transkripsiyon ve translasyon -Protein sentezini engelleyen maddeler, -Antibiyotikler ve Etkileri -Mutasyon ve Nedenleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Moleküler Biyolojinin tarımsal eğitimde öğrenim gerekliliği, tarihsel gelişimi ve kalıtım şifresinin peşinde 136 yılın çözümlenmesi | ||
2 | Konuların tanımlanması, Moleküler Biyolojinin diğer bilimler ile ilişkileri, üniversellik yasası ve örneklemeler | ||
3 | Hücre çekirdeğinin her yönü ile çözümlenmesi, Bileşimi, DNA, RNA ve Histonlar, Gen aktivasyonu için gerekli bitki besin elementleri ve Çekirdek enzimleri | ||
4 | Nükleik Asitler, Nükleik asitlerin yapı taşları Nükleosid, Nükleotid ve Polinükleotid Oluşumları | ||
5 | Farklılaşmış Bazlar, Transenfeksiyon Denemesi, Bakteriyrl transformasyonun açıklanması | ||
6 | Watson-Crick Modeline göre DNA yapısı Baz oranları, DNA’nın biyolojik görevleri canlılarda DNA molekül uzunluğu örneklemeleri ve karşılaştırmalar | ||
7 | Kromatin ve Kromozom yapısında DNA, DNA ile birleşen proteinler, Bazik ve asidik proteinler. Çeşitleri, Görevleri, Metal İyonları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | RNA yapısı ve tipleri, ortak özellikleri m-RNA, t-RNA, 5s-RNA, Virüs RNA nın yapı ve fonksiyonlarının tanımlanmalar | ||
10 | DNA replikasyonu, doğrulayan deney örneklemeleri ve Hücre dışı sistemlerde DNA sentezlenebilmesi “Moleküler Biyolojinin Zaferi” | ||
11 | Genetik Kod (Şifre) Triplet Yapısında Nükleotid Sıralanışları, Amino Asitlerin Aktivasyonu ve t-RNA ya bağlanma, t-RNA nın m-RNA ya bağlanması | ||
12 | Protein Sentezi, Transkripsiyon, Translasyon ve sistem içindeki en önemli faktörlerin tanımlanması | ||
13 | Protein Sentezinin Başlaması (Inisiasyon) Zincirin Büyümesi (Elongasyon) Terminasyon (Protein Zincirinin Sonlanması) Poliribozomlarda Translasyon | ||
14 | Protein Sentezini Engelleyen Maddeler (Antimetabolitler), Yapı Benzerleri, Enzimlerin Engellenmesi, Antibiyotikler, çeşitleri ve moleküler düzeyde etki şekilleri | ||
15 | MUTASYON nedir, nasıl oluşur, mutasyonu artıran etkenler, etki şekilleri, mutasyon örneklemeler | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Campbell Biyoloji Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Ertunç Gündüz Prof. Dr. İsmail Türkan Palme Yayıncılık ANKARA
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 71 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 8 | 3 | 3 |