GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ZPM222 KENT PLANLAMA Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin;  Kent planlama sürecinin çok disiplinli yapısını tanıması,  Kent, kentleşme ve kent planlamayla ilgili temel kavramlar ile kent planlama sürecinin kuramsal bilgilerini ve planlamayı yönlendiren mevzuatı temel düzeyde öğrenmesini,  Ülkesel, bölgesel ve kentsel gelişimi yönlendiren sosyo – ekonomik plan kademeleri ile arazi kullanımını şekillendiren fiziksel plan kademelerini kavramasını,  Kent planlama süreçlerinde peyzaj mimarı olarak yer alabilecek donanıma sahip olmasını sağlamaktır.


Doç. Dr. İpek ALTUĞ TURAN


1 Kent, kentleşme ve ilgili kavramları açıklar.
2 Kentleşmenin neden ve sonuçları arasında ilişki kurar.
3 Kentleşme tarihini ve kentlerin değişim - dönüşüm süreçlerini ayırt edebilir.
4 Kent planlarının içerik, nitelik ve ilkelerini tanımlar.
5 Kent planlama sürecini açıklar.
6 Plan kademesinde yer alan tüm planların süreç ve kapsamlarını tanımlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


 Ders kapsamı, işleyiş ve değerlendirme hakkında genel bilgiler  Kent, kentleşme ve ilgili kavramlar  Kentleşme tarihi  Kent planlarının içerik, nitelik ve ilkeleri  Kent planlama süreci  Sosyo – ekonomik ve fiziki planların süreç, içerik, nitelik ve ilkeleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders kapsamı, işleyiş ve değerlendirme hakkında genel bilgiler
2 Kent, Kentleşme, Kentlileşme Kavramları Kentleşmenin Nedenleri
3 İlk Şehirler ve Ortaya Çıkışları Kentleşmenin Tarihçesi
4 Türkiye’de Kentleşme Süreci
5 Kentlerin Yer Seçimlerini ve Yerleşim Biçimlerini Belirleyen Etkenler
6 Kent Kuruluş Şemaları Kent Planlama Kavramı
7 Kent Planlarının İçeriği, Nitelik ve İlkeleri
8 Arasınav
9 Sınavların Değerlendirilmesi ve Geri Bildirim Verilmesi Kent Planlama Süreci
10 Türkiye’de Planlama Çalışmalarının Tarihi Süreci
11 Sosyo – Ekonomik Planlar (Ulusal Plan, Bölge Planı, Strateji Planı)
12 Üst Düzey Fiziki Planlar (Mekansal Strateji Planı, Çevre Düzeni Planı)
13 Yerel Fiziki Planlar (Nazım İmar Planı, Uygulama İmar Planı)
14 Tamamlayıcı Planlar, Özel Amaçlı Fiziki Planlar
15 Kentsel Dönüşüm ve Kent Planlamada Yeni Yaklaşımlar
16 Dönem Sonu Sınavı

 Keleş, R., 1998. Kentbilim Terimleri Sözlüğü. İmge Kitabevi, 2. Baskı, ISBN: 975-533-181-6, Ankara. 224 s.  Yıldız, F., 1999. İmar Bilgisi Planlama Uygulama Mevzuat. Birsen Yayınevi, ISBN: 975-591-002-6, İstanbul. 535 s.  Kurt, H., 2003. Türkiye’de Kent – Köy Çelişkisi. Siyasal Kitabevi, ISBN: 975-7351-91-1, Ankara. 254 s.  Özer, İ., 2004. Kentleşme Kentlileşme ve Kentsel Değişme. Ekin Kitabevi, ISBN: 975-8768-20-4. Bursa. 246 s.  Keleş, R. 2017. Kentleşme Politikası. İmge Kitabevi, 16. Baskı, ISBN: 978-975-533-053-2, Ankara. 734 s.  Özdemir, S. S., Özdemir Sarı , Ö. B., Uzun, N. (derleyenler), 2017. Kent Planlama Kavramlar, Konular, Güncel Tartışmalar. İmge Kitabevi, 1. Baskı, ISBN: 978-975-533-874-3, Ankara. 663 s.  Manavoğlu, E., Ortaçeşme, V., 2019. Şehir ve Bölge Planlama. Ders Notu, Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Antalya. 176 s.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 3 5 15
Rapor Hazırlama 1 5 5
Seminer 1 4 4
Bireysel Çalışma 7 3 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 8 40
Toplam İş Yükü (saat) 152

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 5 4
ÖÇ 4 3 4
ÖÇ 5 3
ÖÇ 6 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek