Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ZPM432 | KENTLEŞME MODELLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin; temel prensibi sürdürülebilir kentsel gelişmeye odaklanarak, yerleşimlerin ve olanakların verimli kullanılmasını sağlamak ile kentsel yaşam kalitesini arttırmak olan; benzer ve / veya farklı vurgu noktaları ile ortaya konan planlama yaklaşımları ve prensiplerinin öğrenmesi amaçlamaktadır.
Doç. Dr. İpek ALTUĞ TURAN
1 | Sürdürülebilir kent kavramını bilir. |
2 | Kent planlama yaklaşımlarını ayırt edebilir. |
3 | Kent planlama yaklaşımlarının avantaj ve dezavantajlarını yorumlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders kapsamı, işleyiş ve değerlendirme hakkında genel bilgiler Kavramsal Çerçeve (Kentsel Gelişim Strateji Çerçevesi, Avrupa Kentsel Şartı) Kentsel Ağlar Akıllı Kentler Girişimi Yeni gelişen planlama yaklaşımları ve prensipleri (Yeni Şehircilik, Akıllı Büyüme, Sürdürülebilir Kentler, Ekolojik Kentler, Yeşil Kentler, Düşük Karbon Kentler, Yaşanabilir Kentler, Yavaş Kentler, Kentsel Rönesans, Dijital Kentler, Yaşlı Dostu Kentler)
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders kapsamı, işleyiş ve değerlendirme hakkında genel bilgiler | ||
2 | Kentsel Gelişim Strateji Çerçevesi Avrupa Kentsel Şartı | ||
3 | Kentsel Ağlar Akıllı Kentler Girişimi Sürdürülebilir Kent Kavramı | ||
4 | Yeni Şehircilik | ||
5 | Akıllı Büyüme | ||
6 | Ekolojik Kentler | ||
7 | 15 Dakikalık Kentler | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yeşil Kentler | ||
10 | Düşük Karbon Kentler | ||
11 | Yaşanabilir Kentler | ||
12 | Yavaş Kentler | ||
13 | Kentsel Rönesans | ||
14 | Dijital Kentler | ||
15 | Yaşlı Dostu Kentler | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Sınmaz, S., 2013. Yeni Gelişen Planlama Yaklaşımları Çerçevesinde Akıllı Yerleşme Kavramı ve Temel İlkeleri. MEGARON 2013;8(2):76-86. Kentsel Strateji, 2021. Yenilikçi Kent Yaklaşımları. Erişim: https://kentselstrateji.com/proje/yenilikci-kent-yaklasimlari/, Erişim Tarihi: Haziran 2021. Tekin, H. A., 2010. Kentsel Tasarımda Yeni Şehircilik Yaklaşımı ve Kadıköy – Yeldeğirmeni Örneği. İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Kentsel Tasarım Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 123 s. Atıl, A., Gülgün B., Yörük İ., 2005. Sürdürülebilir Kentler ve Peyzaj Mimarlığı. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 42 (2): 215 – 226, ISSN 1018-8851. Cengiz Hergül, Ö. C., 2017. Kent Kimliğinin Oluşturulmasında Yavaş Kent Modelinin Peyzaj Mimarlığı Açısından İrdelenmesi. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, Doktora Tezi, 276 s. Ak, D., 2017. Yavaş Kent (Cittaslow) Hareketi ve Türkiye Örnekleri Üzerine Bir Değerlendirme. The Journal of International Social Research, 10 (52): 884 – 903. Akkurt, Y., 2020. Sürdürülebilir Kentler İçin kent Parklarının Rolü: Ankara Göksu Parkı Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 83 s. Gündel H., 2018. Low Carbon Neighborhood: Walking and Cycling Priority Urban Design. İzmir Institute of Technology in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Master of Science in Urban Design, 167 p. Kaya H. E., Taylan Susan, A., 2020. Sürdürülebilir Bir Kentleşme Yaklaşımı Olarak, Ekolojik Planlama ve Eko-Kentler. İdealkent, 11 (30): 909 – 937 p., ISSN: 1307-9905.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 |