GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
10720102T11242 YENİ TÜRK EDEBİYATI TARİHİ-II Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin Tanzimat dönemi Türk edebiyatını tanımasını sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Müberra Bağcı


1 Roman ve hikâye türlerinin gelişimini kavrayabilme
2 Tanzimat dönemi roman ve hikâyesini tanıyabilme
3 Roman ve hikâye çözümleyebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


- Roman ve hikaye türlerinin gelişimi. - Tanzimat döneminde Türk roman ve hikayesi. - Tanzimat döneminin önemli yazarlarını tanıma (Ahmet Mithat Efendi, Emin Nihat, Şemsettin Sami, Recaizade Mahmut Ekrem, Namık Kemal, Sami Paşazade Sezai, Nabizade Nazım, Mizancı Murat) - Tanzimat’ın ikinci döneminin önemli roman ve hikayelerinden örnekler çözümleme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Roman ve hikâye türlerinin gelişimi
2 Tanzimat döneminde Türk roman ve hikâyesi
3 Ahmet Mithat Efendiye genel bir bakış (romanları, hikâyeleri, tiyatroları)
4 Ahmet Mithat Efendinin Letaif-i Rivayat’ından hikâye çözümleme (Esaret, Gençlik, Teehhül hikâyeleri)
5 Ahmet Mithat Efendinin Letaif-i Rivayat’ından hikâye çözümleme (Ölüm Allah’ın Emri, Felsefe-i Zenan hikâyeleri)
6 Emin Nihat’ın Müsameretname’si hakkında bilgi Şemsettin Sami’nin Taaşşuk-ı Talat ve Fıtnat romanını çözümleme
7 Ahmet Mithat Efendinin Felatun Bey ile Rakım Efendi romanını çözümleme
8 Ara sınav
9 Namık Kemal’in İntibah romanını çözümleme
10 Sami Paşazade Sezai’nin Sergüzeşt romanını çözümleme
11 Ahmet Mithat Efendinin Letaif-i Rivayat’ından hikâye çözümleme (Bahtiyarlık ve Bekarlık sultanlık mı Dedin? hikâyeleri)
12 Nabizade Nazım’ın Karabibik ve Zehra romanlarını çözümleme
13 Ahmet Mithat Efendinin Müşahedat adlı eserini çözümleme
14 Mizancı Murat’ın Turfanda mı Yoksa Turfa mı romanını çözümleme
15 Recaizade Mahmut Ekrem Araba Sevdası romanını çözümleme
16 Final Sınavı

Ders Kitabı Ahmet Hamdi Tanpınar, XIX. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1988, Çağlayan Kitabevi/YKY. Mustafa Nihat Özön, Türkçede Roman Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 1, İletişim Yayınları. Yardımcı Kitaplar İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat’tan Cumhuriyet’e, Dergah Yayınları. Kenan Akyüz, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri. Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 1-2-3, Dergah Yayınları. Ahmet Hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler, Dergah Yayınları. Nihat Sami Banarlı, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, 2. cilt, Kültür Bakanlığı. Ziya Bakırcıoğlu, Başlangıcından Günümüze Türk Romanı Cevdet Kudret, Türk Edebiyatında Hikaye ve Roman Gzüin Dino, Türk Romanının Doğuşu


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 2 2
Rapor Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 8 2 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 89

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek