GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
10720102T11366 YENİ TÜRK EDEBİYATI TARİHİ-IV Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin II. Meşrutiyet döneminde etkili olan fikir hareketlerini tanımlayabilmelerini, bu dönemde eser vermiş belli başlı yazar ve şairlerin biyografilerini ve karakteristik eserlerini kavrayabilmelerini sağlamaktır.


Doç. Dr.Şerife Çağın


1 II. Meşrutiyet dönemi fikir hareketlerini tanıyabilme,
2 II. Meşrutiyet dönemindeki edebî oluşumları kavrayabilme,
3 Bu dönemdeki şairlerin karakteristik özelliklerini ifade edebilme,
4 Bu dönemdeki hikâyeci ve romancıların karakteristik özelliklerini ifade edebilme,
5 II. Meşrutiyet dönemi tiyatrosunu genel hatlarıyla açıklayabilme
6 Bu dönemdeki tenkit anlayışını kavrayabilme,
7 Araştırma yaptığı konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


II. Meşrutiyet dönemi fikir hareketleri (İslamcılık, Türkçülük, Batıcılık), Edebî oluşumlar (Fecr-i Ati, Milli edebiyat, Nev Yunanilik, Nayiler), dönemin belli başlı yazar ve şairleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fikir Hareketleri
2 Fecr-i Ati Devri
3 Milli Edebiyat Devri
4 Ahmet Haşim’in Şiiri
5 Ahmet Haşim’in Şiiri
6 Yahya Kemal’in Şiirleri
7 Yahya Kemal’in Şiirleri
8 Ara sınav
9 Mehmet Akif’in Şiirleri
10 Mehmet Akif’in Şiirleri
11 II. Meşrutiyet Döneminde Tiyatro
12 Genç Kalemler ve Yeni Lisan Hareketi
13 Ziya Gökalp’in Türkçülüğün Esasları
14 Refik Halit Karay’ın Hikayeleri
15 Ömer Seyfettin’in Hikayeleri
16 Final sınavı

1. Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Türkiye Ansiklopedisi, C. 5. 2. Kenan Akyüz, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İstanbul 1990. 3. Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar 2, Dergah Yay. İstanbul. 4. Ahmet Hamdi Tanpınar, Yahya Kemal, İstanbul 1982. 5. Orhan Okay, Mehmet Akif, İstanbul 1989. 6. Yusuf Ziya Öksüz, Türkçenin Sadeleşme Tarihi Genç Kalemler ve Yeni Lisan Hareketi, Ankara 1995. 7. Ziya Gökalp, Türkçülüğün Esasları, Ankara 1986. 8. “Karay, Refik Halit”, Türk Dili ve Edebiyatı Ans, C. 5. 9. “Ömer Seyfettin”, Türk Dili ve Edebiyatı Ans, C. 5.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 2 2
Rapor Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 8 2 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 89

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek