| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 10720101T11363 | DÜNYADA TÜRKOLOJİ ÇALIŞMALARI I | Ders | 3 | 5 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı, Türkolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, bunun nedenlerini, bu bilimin gelişme evrelerini incelemek; alan araştırmalarını en güncel kaynak çalışmalarla birlikte gerçekleştirebilmek; Batı merkezli Türkoloji dergilerine, kitap ve makalelere ulaşabilmenin pratik yollarını bulabilmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Yasin KAYA
| 1 | Dünyadaki Türkoloji merkezleri ve bölümleri hakkında bilgi sahibi olabilmek |
| 2 | Türkolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkış nedenlerini kavrayabilmek |
| 3 | Uzakdoğudaki Türkoloji bölümleri ve ülkelere göre bu bölgelerdeki Türkologlar ve onların çalışmalarını izleyebilmek |
| 4 | Avrupa Türkolojisi hakkında bilgi edinebilmek |
| 5 | Rusya Türkolojisi hakkında bilgi edinebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türkoloji biliminin ortaya çıkış ve gelişme nedenleri; dünyada Türkoloji çalışmalarının dünü ve bugünü; kaynak taraması ve kullanımı
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve kapsamı | ||
| 2 | Dünyada Türkoloji Çalışmaları dersinin kaynakları | ||
| 3 | Çin ve Arap kaynaklarında Türklere dair ilk kayıtlar | ||
| 4 | Çin’de Türkoloji bölümlerinin kurulması ve bunun nedenleri | ||
| 5 | Japonya’da Türkoloji bölümlerinin kurulması ve bunun nedenleri | ||
| 6 | Kore’de Türkoloji bölümlerinin kurulması ve bunun nedenleri | ||
| 7 | Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerinde Türkoloji bölümlerinin kurulması ve bunun nedenleri | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Avrupa ülkelerinde Türkoloji bölümlerinin kurulması ve bunun nedenleri I | ||
| 10 | Avrupa ülkelerinde Türkoloji bölümlerinin kurulması ve bunun nedenleri II | ||
| 11 | Avrupa ülkelerinde Türkoloji bölümlerinin kurulması ve bunun nedenleri III | ||
| 12 | Avrupa ülkelerinde Türkoloji bölümlerinin kurulması ve bunun nedenleri IV | ||
| 13 | Avrupa ülkelerinde Türkoloji bölümlerinin kurulması ve bunun nedenleri V | ||
| 14 | Avrupa ülkelerinde Türkoloji bölümlerinin kurulması ve bunun nedenleri VI | ||
| 15 | Avrupa ülkelerinde Türkoloji bölümlerinin kurulması ve bunun nedenleri VII | ||
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Hasan Eren (1998), Türklük Bilimi Sözlüğü I. Yabancı Türkologlar, TDK: Ankara Yardımcı Kitaplar: Liu, Mau-Tsai (1958), Die chinesischen Nachricten zur Geschichte der Ost-türken (T’u-Kue), I-II, Wiesbaden: Otto Harrassowitz (Türkçesi: Çin kaynaklarına Göre Doğu Türkleri, Çeviren: E. Kayaoğlu-D. Banoğlu, 2006, İstanbul: Selenge). Geng Shimin (2002), “Çin’de Türkoloji Çalışmaları”, Yeni Türkiye, Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları Özel Sayısı, No. 43, 114-120. István Zimonyi (2002), “Macaristan’daki Türkoloji Çalışmaları”, Yeni Türkiye, Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları Özel Sayısı, No. 43, 46-49. Gabriele Rasuly Paleczek (2002), “Avusturya'daki Türkoloji Çalışmaları”, Yeni Türkiye, Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları Özel Sayısı, No. 43, 52-59. Enrico Basso (2002), “İtalya'daki Türkoloji Araştırmalarının Durumu”, Yeni Türkiye, Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları Özel Sayısı, No. 43, 59-60. Nebi Özdemir (2005), “Almanya ve Berlin’deki Türkoloji Araştırmaları Tarihi ve Freie Unıversität Berlin-Türkoloji Enstitüsü, Milli Folklor, Yıl 17, Sayı 68, 32-39. İsmail Hakkı Kadı (2005), “Hollanda’da Şarkiyat Araştırmaları”, Doğu Batı Düşünce Dergisi, Doğu Batı Yayınlan,, Y ıl: 5, Sayı: 20 llber Ortaylı (2007), Avrupa ve Biz, Turhan Kitabevi: Ankara Edward Said (1998), Oryantalizm, çev. Nezih Uzel, İrfan Yayımcılık: İstanbul Erhan Akdemir, “Avrupa Aynasında Türk Kimliği”, Ankara Avrupa Çalışmalan Dergisi, Cilt: 7, No:l (Güz: 2007), s. I 31-148
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
| Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
| Okuma | 8 | 2 | 16 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 57 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 4 |