GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
701001702018 KOMPOZİSYON-II Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Lisans



Bu dersin amacı öğrencilerin; Türkçenin yazılı ve sözlü anlatım türlerini öğrenmesini sağlayarak bunlar arasındaki ilişkileri ve bu türlerin özelliklerini kavratmaktır.


Arş. Gör. Dr. Fatıma Ertürk


1 Sözlü ve yazılı anlatım terimlerini kavrayabilme
2 Yazı türlerini ayırt edebilme
3 Bilgi aktarımına yönelik türleri kavrayabilme
4 Gerçek yaşamdan söz eden türleri öğrenebilme
5 Yazınsal ağırlıklı türleri kavrayabilme
6 Sözlü olarak net ve açık bir şekilde kendini tanıtabilme ve ifade edebilme
7 YazIlı olarak net ve açık bir şekilde kendini tanıtabilme ve ifade edebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sözlü ve yazılı anlatım, şiir türü ve özellikleri, öykü türü ve özellikleri, roman türü ve özellikleri, tiyatro ve özellikleri, deneme ve özellikleri, gezi yazısı ve özellikleri, röportaj ve özellikleri, anı türü ve özellikleri, makale türü ve özellikleri, eleştiri ve özellikleri, özgeçmiş, mektup ve dilekçe.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, kapsamı, önemi ve kuralları
2 Yazılı ve sözlü anlatım türleri
3 Öykü türü ve özellikleri
4 Roman türü ve özellikleri
5 Tiyatro türü, tarihçesi ve özellikleri
6 Deneme türü ve özellikleri
7 Gezi yazısı ve özellikleri
8 Vize sınavı
9 Bilgi aktarımına yönelik türler ve özellikleri
10 Fıkra türü ve özellikleri
11 Makale türü ve özellikleri
12 Röportaj türü ve özellikleri
13 Eleştiri türü, çeşitleri ve özellikleri
14 Konuşma türleri ve özellikleri
15 Konferans, panel, açık oturum ve özellikleri
16 Final sınavı

Ders Kitabı: Demir, N.-Yılmaz, E. (2009). Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara: Nobel Yay. Yardımcı Kitaplar: Adalı, O. (1982). Yüksek Öğrenimde Sözlü ve Yazılı Anlatım, İzmir: Aydın Yay. Özkan, M.-Esin, O.-Tören, H. (2001). Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım İstanbul: Filiz Kitabevi. Korkmaz, Z.-Akalın, M.- Ercilasun A. B.- Gülensoy T.- Zülfikar H.- Parlatır, İ.- Birinci N. (1997). Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara: YÖK Matbaası. Türk Dil Kurumu, (2009). Yazım Kılavuzu, Ankara: TDK Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 10 1 10
Makale Kritik Etme 7 1 7
Bireysel Çalışma 9 2 18
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 9 9
Okuma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 89

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek