Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
701001702018 | KOMPOZİSYON-II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Bu dersin amacı öğrencilerin; Türkçenin yazılı ve sözlü anlatım türlerini öğrenmesini sağlayarak bunlar arasındaki ilişkileri ve bu türlerin özelliklerini kavratmaktır.
Arş. Gör. Dr. Fatıma Ertürk
1 | Sözlü ve yazılı anlatım terimlerini kavrayabilme |
2 | Yazı türlerini ayırt edebilme |
3 | Bilgi aktarımına yönelik türleri kavrayabilme |
4 | Gerçek yaşamdan söz eden türleri öğrenebilme |
5 | Yazınsal ağırlıklı türleri kavrayabilme |
6 | Sözlü olarak net ve açık bir şekilde kendini tanıtabilme ve ifade edebilme |
7 | YazIlı olarak net ve açık bir şekilde kendini tanıtabilme ve ifade edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sözlü ve yazılı anlatım, şiir türü ve özellikleri, öykü türü ve özellikleri, roman türü ve özellikleri, tiyatro ve özellikleri, deneme ve özellikleri, gezi yazısı ve özellikleri, röportaj ve özellikleri, anı türü ve özellikleri, makale türü ve özellikleri, eleştiri ve özellikleri, özgeçmiş, mektup ve dilekçe.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, önemi ve kuralları | ||
2 | Yazılı ve sözlü anlatım türleri | ||
3 | Öykü türü ve özellikleri | ||
4 | Roman türü ve özellikleri | ||
5 | Tiyatro türü, tarihçesi ve özellikleri | ||
6 | Deneme türü ve özellikleri | ||
7 | Gezi yazısı ve özellikleri | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Bilgi aktarımına yönelik türler ve özellikleri | ||
10 | Fıkra türü ve özellikleri | ||
11 | Makale türü ve özellikleri | ||
12 | Röportaj türü ve özellikleri | ||
13 | Eleştiri türü, çeşitleri ve özellikleri | ||
14 | Konuşma türleri ve özellikleri | ||
15 | Konferans, panel, açık oturum ve özellikleri | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı: Demir, N.-Yılmaz, E. (2009). Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara: Nobel Yay. Yardımcı Kitaplar: Adalı, O. (1982). Yüksek Öğrenimde Sözlü ve Yazılı Anlatım, İzmir: Aydın Yay. Özkan, M.-Esin, O.-Tören, H. (2001). Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım İstanbul: Filiz Kitabevi. Korkmaz, Z.-Akalın, M.- Ercilasun A. B.- Gülensoy T.- Zülfikar H.- Parlatır, İ.- Birinci N. (1997). Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara: YÖK Matbaası. Türk Dil Kurumu, (2009). Yazım Kılavuzu, Ankara: TDK Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 10 | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 7 | 1 | 7 |
Bireysel Çalışma | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 89 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 |