GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
701003742020 ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATLARI-II Ders 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Çağdaş Türk lehçelerinden Özbek Türkçesinin fonetik, morfolojik, sentaktik özelliklerini dönemin temsili edebi ürünler üzerinde analiz yaparak öğrenmelerini sağlamak.


Doç. Dr. Vildan KOÇOĞLU GÜNDOĞDU


1 Özbek Türklerinin kısaca tarihini ve coğrafyasını söyleyebilme,
2 Özbek Türkçesinin fonetik özelliklerini açıklayabilme,
3 Özbek Türkçesinin mofolojik ve sentaktik özelliklerini açıklayabilme,
4 Özbek Türkçesiyle yazılmış metinleri okuyup anlayabilme,
5 Edebi metinler üzerinde tahliller yapabilme.

Birinci Öğretim


yok


yok


Özbek Türklerinin tarihi ve coğrafyası, Özbek Türkçesinin gramer özellikleri, fonetik ve morfolojik özellikleri, edebî metinlerden okumalar ve gramer tahlilleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve genel özellikleri
2 Özbekler, tarih ve coğrafyasına kısa bakış
3 Özbek Türkçesinin fonetik özellikleri
4 Özbek Türkçesinin morfolojik özellikleri
5 Özbek Türkçesinin morfolojik ve sentaktik özellikleri
6 Özbek Türkçesinin morfolojik ve sentaktik özellikleri
7 Özbek Türkçesinin morfolojik özellikleri - İsim çekimi
8 Ara Sınav
9 Özbek Türkçesinde Fiil Çekimi- Fiilde kip ve şahıs
10 Özbek Türkçesinde Fiil çekimi-zamanlar
11 Özbek Türkçesinde Fiil çekimi-birleşik zamanlar
12 Özbek Türkçesinde Tasarlama Kipleri
13 Özbek Türkçesinde Birleşik Fiiller
14 Fiil Çekimleri gramer tahlilleri
15 Final Sınavı

1. Cirtautas-Ilse L. (1976). Son Elli Yılda Edebî Özbekçenin Gelişmesi Üzerine. Türk Kültürü Araştırmaları Dergisi, Ankara: TKAE Yayınları, c.15/I-II 2. Coşkun, V. (1998).Özbekistan Türkçesinde Ünsüzlerin Sınıflandırılması ve Ünsüz Değişmeleri. Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi, 114.sayı, 225-232. 3. Coşkun, V. (2000). Özbek Türkçesi Grameri. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. 4. Eckmann, J. (1963).Çağatay Edebiyatının Son Devri(1800-1920). Türk Dili Araştırmaları Yıllığı-Belleten, Ankara: TDK yayınları. 5. Eren, H. (1977). Özbek Edebiyatı. Türk Ansiklopedisi. Ankara: MEB. Yayınları, c.26 6. Kocaoğlu, T. (1998). Özbek Türkleri Edebiyatı. Türk Dünyası El Kitabı. Ankara: TKAE Yayınları. 7. Yıldırım, H. (2009). Özbek Türkçesi. Ankara: Gazi Kitabevi. 8. Tursunov, U., Orinbayev, B., Aliyev, A. (1995). Üzbek Edebî Tili Tarihi. Taşkent: Ukituvçi Neşriyatı. 9. Ercilasun, A.B. (Editör).(2007). Türk Lehçeleri Grameri. Ankara: Akçağ Yayınları. 10. AÇIK, F. (2007) Özbek Edebiyatı, Ankara: Alp Yayınevi. 11. ÖZBAY, H. (2000). Özbek Edebiyatı. Başlangıcından Günümüze Kadar Türkiye Dışındaki Türk Edebiyatları Antolojisi (Nesir-Nazım), Cilt: 15, Ankara: TC Kültür Bakanlığı Yayınları. 12. SÖYLEMEZ, O. (2005). Türk Dünyası Edebiyatları I, Ankara: Akçağ Yayınları. 13. Ercilasun, A. B. (2003). Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Ankara: Akçağ Yayınları. 14. Üşenmez, E. (2011). “Modern Özbek Edebiyatı”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4. cilt, Sayı 19, 115-169. 15. Üşenmez, E. (2012). Modern Özbek Türkçesi. İstanbul: Akademik Kitaplar.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 13 13
Okuma 10 2 20
Ev Ödevi 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 101

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 3 3 4
ÖÇ 2 5 4
ÖÇ 3 5 4
ÖÇ 4 5 5 4
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek