GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
701001982022 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK Ders 1 2 2,00

Lisans


Türkçe


Araştırma tekniklerini öğretmek ve bilimde temel etik kurallarını besimsetmek, bilimsel çalışmalardan yararlanmak, bilimsel bir araştırma yapabilmek, bilim etiği hakkında bilgi sahibi olmak, bilim etiğine aykırı davranışların neler olduğunu öğretmek, etikte hangi ihlallerin yapıldığını göstermek ve bunun önüne geçilmesi için bilim etiğini kazandırmak amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Vildan Koçoğlu Gündoğdu


1 Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları söyleyebilme
2 Araştırma teknikleri ile ilgili bilgiye sahip olma
3 Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını sıralayabilme
4 Bilimsel etik kurallarını söyleyebilme
5 Bilimsel araştırmalarda etik dışı davranışları söyleyebilme
6 Bilimsel araştırma yapabilme
7 Bilimsel etik anlayışına sahip olma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bili ve araştırma, Araştırma yöntemleri, Sosyal bilimlerde araştırma, bilimde etik kurallar ve etik dışı davranışlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, İlgili kaynakların tespiti
2 Bilimsel bilgi ve araştırma ile ilgili temel kavramlar
3 Araştırma teknikleri
4 Sosyal bilimlerde araştırma teknikleri
5 Bilimsel araştırmaların aşamaları-I
6 Bilimsel araştırmaların aşamaları-II
7 Nitel ve nicel araştırmaların özellikleri
8 Ara Sınav
9 Bilim etiğinde temel ilkeler -I
10 Bilim etiğinde temel ilkeler -II
11 Bilimsel araştırma ve etik ilişkisi
12 Bilimsel araştırmalarda etik sorunlar
13 Bilimsel araştırmalarda etik dışı davranışların sebepleri
14 Bilimsel araştırmada etiğin kazanımı
15 Bilimsel ve etik kurallara uygun bir araştırma ödevi nasıl hazırlanır?
16 Final Sınavı

ALAÇAM, E., Bilimsel Etkinlik ve Yayım. Ankara: Türkiye Bilimsel ve Araştırma Kurumu, 1995. ALTUN, A.; Dipnot ve Bibliyografya Esasları, İstanbul: 1986. ARLI, M.- H Nazik, Bilimsel araştırmaya giriş. Ankara: Gazi Kitabevi, 2001 ATASOY, N.-M. Boydak, Bilim Etiği, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yay., 2011. Aydın, İ. (2019). Akademik Etik. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. BERKÖZ, S.; Tez Çalışmalarıyla İlgili Kavramlar, İstanbul 1976. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık. DÜZGÜNEŞ, O, Bilimsel Araştırmanın Temel İlkeleri, Ankara 1984. E-Kaynaklar: EKİZ, D., Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş. Ankara: Anı, 2003. Kumar, R. (2014). Araştırma yöntemleri: Yeni başlayanlar için adım adım araştırma rehberi (Ö. Çokluk, Çev. Ed.). Ankara: Edge Akademi. STRÖKER, E., Bilim kuramına giriş, (D. Özlem çev.), İstanbul: Ara, 1989. TÜTENGİL, C.O.; Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metod, İstanbul 1981. YILDIRIM, A.- H. Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin, 1999. Yılmaz, K ve Arık, R. S. (2019). Bilim ve Araştırma Etiği. Ankara: Pegem Akademi. https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=7393 http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-journal_content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/18187



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 2 26
Uygulama/Pratik 1 2 2
Takım/Grup Çalışması 10 1 10
Proje Hazırlama 2 5 11
Proje Sunma 2 2 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 4 5
ÖÇ 5 5 5
ÖÇ 6 3 5
ÖÇ 7 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek