GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
702002301997 ROMA TARİHİ-II(İMP.DÖNEMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin İmparatorluk Dönemi Roma tarihini tanımalarını, dönemin siyasi, sosyal ve idari yapısı, ekonomisi, sosyo-politik gelişim ve değişimlerini, ordu, din, sanat, edebiyat ve hukuk gibi konularında fikir sahibi olmalarını sağlamaktır.


Prof. Dr. Mehmet Ali KAYA


1 İmparatorluk Dönemi Roma tarihini temel bilgiler, terim, terminoloji, kronoloji ve kaynaklar bakımından kavrayabilme
2 İmparatorluk Dönemi Roma tarihine dair konularda bilgi sahibi olma
3 Roma İmparatorluk Dönemiyle ilgili konularda fikir üretip tartışabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Roma İmparatorluğunun Kurucusu Augustus ve Dönemi, Iulius Claudiuslar Dönemi, Dört İmparator Dönemi ve Flaviuslar Dönemi, Beş İyi İmparator Dönemi, Roma Merkezi Yönetimi, Eyaletler ve Ordu, Sosyo Ekonomik ve Kültürel Değişim, Severuslar Dönemi, Asker İmparatorlar Dönemi (Üçücü Yüzyıl Krizi), Diocletianus ve Tetrakhia Sistemi, Mutlak Monarşi, Din ve Kültür.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Augustus ve Princeps’lik (İ.Ö. 27-İ.S. 14)
2 Ordu ve Sınır Savunma Sistemi
3 Iulius-Claudiuslar Dönemi (14-68)
4 Dört İmparatorlar Yılı (68-69)
5 Flaviuslar Hanedanı (69-96)
6 İmparatorluğun Genişlemesi (96-138)
7 Antoninuslar Hanedanı (138-192)
8 Ara Sınav
9 Severuslar Hanedanı (193-235)
10 III. Yüzyıl Krizi
11 Asker İmparatorlar (235-284)
12 Diocletianus (284-305)
13 Tetrarkhia sistemi
14 Roma’nın Hıristiyanlaşması
15 Roma İmparatorluğunun Çöküşü ve Mirası
16 Final Sınavı

1. Mehmet Ali Kaya, Roma’nın Afrikalı İmparatoru Septimius Severus, İstanbul. 2. Mehmet Ali Kaya, İlkçağ Tarih ve Uygarlığı, Bilge Kültür Sanat yay. İstanbul. 3. Mehmet Ali Kaya, Anadolu’daki Galatlar ve Galatya Tarihi, İstanbul. 4. M. A. Kaya- K. Taşdöner, “Roma İmparatoru Hadrianus ve Anadolu: Geziler, Eyaletler ve Kentler”. Şurada: Vir Doctus Anatolicus Studies im Memmory of Sencer Şahin (ed. B. Takmer, E. N. Akdoğu Arca, N. G. Özdil), İstanbul 2016, 494-513. 5. Mehmet Ali Kaya, “Anadolu’da Roma Eyaletleri. Sınırlar ve Roma Yönetimi”, Tarih Araştırmaları Dergisi, 38 (2005), 11-30. 6. Mehmet Ali Kaya, “III. Gordianus’un Pers (Sasani) Seferi: Güzergah, Savaşlar ve İmparatorun Ölümü”, Tarih İncelemeleri Dergisi, XX/1 (2005), 157-167. 7. Mehmet Ali Kaya, “Anadolu’da Roma Garnizonları”, Tarih Araştırmaları Dergisi, XVIII/2 (2003), 83-94. 8. O. Akşit, Roma İmparatorluğu, c. I-II, İstanbul. 9. K. Taşdöner, Anadolu’da Roma Eyaletleri. Augustus Dönemi, Bilge Kültür Sanat, İstanbul 2017. 10. A.H.M. Jones (ed.), A History Rome Through the Fiftth Century Vol. 2: Empire (ed. A.H.M. Jones), London 1970. 11. G.W. White-E.C. Kennedy, Roman History, Life and Literature, Londra 1942. 12. W. Durant, A History of Roman Civilization and of Christianity from Their Beginnings to A.D. 32, 1996. 13. V. Chapot, The History Civilization. Roman World (transl. E.A. Parker), Londra- New York 1996. 14. V. M. Warrior, Roman religion, Cambridge University Press 2000. 15. S. P. Kershaw, A Brief History of the Roman Empire Rise and Fall, Oxford 2013.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Sunma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 4
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek