Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
702003752014 | OSMANLI TARİHİ ARAŞTIRMALARI I | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin Amacı: Osmanlı tarihi alanında inceleme ve araştırma yapmayı hedefleyen öğrencilerin becerilerinin geliştirilmesi, bilimsel yöntemlerle metodolojik yaklaşımlar kazandırılarak kazanımlarını bir çalışma üzerinde göstermesidir.
Prof. Dr. Vehbi GÜNAY
1 | Osmanlı tarihi kaynaklarını listeleyebilme |
2 | Kaynak taraması yapabilme |
3 | Kaynaklara dayalı bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Osmanlı tarihi alanında araştırma yapmak, elde edilen bilgilerin değerlendirilmesidir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı, konular ve kaynaklar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
2 | Osmanlı tarihinin kaynaklarına bakış | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
3 | XV-XVII. yüzyıllar arşiv kaynakları | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
4 | XV-XVII. yüzyıllar tarih yazarları ve eserleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
5 | XV-XVII. yüzyıllar seyahatname ve sefaretnameleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
6 | Yabancı dillerdeki kaynaklar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
7 | Yardımcı kaynaklar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Osmanlı Devleti’nde Osmanlı Tarihçiliği | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
10 | Avrupa’da Osmanlı tarihçiliği ve eserleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
11 | Kaynaklara dayalı araştırmalarda yöntem | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
12 | Bireysel çalışma oluşturmaya hazırlık | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
13 | Çalışmanın gelişimi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
14 | Çalışmaların ortak değerlendirilmesi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
15 | Final sınavına hazırlık | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
16 | Final Sınavı |
Suraiya Faroqhi, Osmanlı Tarihi Nasıl İncelenir?, Erhan Afyoncu, Tanzimat Öncesi Osmanlı Tarihi Araştırma Rehberi, Franz Babinger, Osmanlı Tarih Yazarları ve Eserleri, Zeki Velidi Togan, Tarihte Usul, Tuncer Baykara, Tarih Araştırma ve Yazma Metodu,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |