Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
702002622020 | ANTİK TARİH YAZICILIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, Tarih’in bir disiplin olarak Antikçağ’da ortaya çıkış sürecini kavrayabilmelerini; Klasik, Hellenistik ve Roma döneminin başlıca tarihçileri hakkında bilgi edilmelerini ve Antik Tarih yazımının sonraki dönemlere etkileri hakkında fikir yürütebilmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Mehmet Ali KAYA
1 | Tarih’in bir disiplin olarak Antikçağ’da ortaya çıkış sürecini kavrayabilme |
2 | Klasik, Hellenistik ve Roma döneminin başlıca tarihçileri hakkında bilgi edilme |
3 | Antik Tarih yazımının sonraki dönemlere etkileri hakkında fikir yürütebilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Dersin İçeriği: Tarihsel Kaynak Olarak Homeros ve Hesiodos; Logograflar; Herodotos, Thukydides ve Ksenophon; Hellenistik Dönemde Yunan Tarih Yazıcılığı ve Polybios; Roma İmparatorluk Dönemi’nin Yunanca Tarih Yazarları: Halikarnassoslu Dionysios, Appianos, Dio Cassius; Tarihsel Kaynak Olarak Strabon ve Plutarkhos; Roma Tarih Yazımının Kökenleri; Tarihsel Kaynak Olarak Caesar ve Cicero; Livius, Sallustius, Tacitus; Geç Antikçağ’da Tarih Yazıcılığı ve Ammianus Marcellinus; Hıristiyan Tarih Yazımı ve Kilise Tarihçiliğinin Kökenleri; Antik Tarih Yazıcılığının Sonraki Dönemlere Etkisi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı, içeriği ve terminolojisi | ||
2 | Tarihsel Kaynak Olarak Homeros ve Hesiodos | ||
3 | Logograflar | ||
4 | Herodotos, Thukydides ve Ksenophon | ||
5 | Hellenistik Dönemde Yunan Tarih Yazıcılığı ve Polybios | ||
6 | Roma İmparatorluk Dönemi’nin Yunanca Tarih Yazarları: Halikarnassoslu Dionysios, Appianos, Dio Cassius | ||
7 | Tarihsel Kaynak Olarak Strabon ve Plutarkhos | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Roma Tarih Yazımının Kökenleri | ||
10 | Tarihsel Kaynak Olarak Caesar ve Cicero | ||
11 | Livius, Sallustius, Tacitus | ||
12 | Geç Antikçağ’da Tarih Yazıcılığı ve Ammianus Marcellinus | ||
13 | Hıristiyan Tarih Yazımı ve Kilise Tarihçiliğinin Kökenleri | ||
14 | Antik Tarih Yazıcılığının Sonraki Dönemlere Etkisi | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
- Çelgin, G., Eski Yunan Edebiyatı, İstanbul 1990. - Erim, M., Latin Edebiyatı, İstanbul 1987. - Momigliano, A., Modern Tarihçiliğin Klasik Temelleri, çev. G. Ayas, İstanbul 2011. - Sarıgöllü, A., Roma Edebiyatında Tarih, Ankara 1983. - Demiriş, B., Roma Yazınında Tarih Yazıcılığı (Başlangıçtan İ.S. 5. Yüzyıla), İstanbul 2006. - Luce, T. J., The Greek Historians, London 1997. - Mellor, R., The Roman Historians, London 1999. - A Companion to Greek and Roman Historiography, 2 vols, ed. J. Marincola, Oxford 2007.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Okuma | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 |