GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
702002622020 ANTİK TARİH YAZICILIĞI Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin, Tarih’in bir disiplin olarak Antikçağ’da ortaya çıkış sürecini kavrayabilmelerini; Klasik, Hellenistik ve Roma döneminin başlıca tarihçileri hakkında bilgi edilmelerini ve Antik Tarih yazımının sonraki dönemlere etkileri hakkında fikir yürütebilmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Mehmet Ali KAYA


1 Tarih’in bir disiplin olarak Antikçağ’da ortaya çıkış sürecini kavrayabilme
2 Klasik, Hellenistik ve Roma döneminin başlıca tarihçileri hakkında bilgi edilme
3 Antik Tarih yazımının sonraki dönemlere etkileri hakkında fikir yürütebilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Dersin İçeriği: Tarihsel Kaynak Olarak Homeros ve Hesiodos; Logograflar; Herodotos, Thukydides ve Ksenophon; Hellenistik Dönemde Yunan Tarih Yazıcılığı ve Polybios; Roma İmparatorluk Dönemi’nin Yunanca Tarih Yazarları: Halikarnassoslu Dionysios, Appianos, Dio Cassius; Tarihsel Kaynak Olarak Strabon ve Plutarkhos; Roma Tarih Yazımının Kökenleri; Tarihsel Kaynak Olarak Caesar ve Cicero; Livius, Sallustius, Tacitus; Geç Antikçağ’da Tarih Yazıcılığı ve Ammianus Marcellinus; Hıristiyan Tarih Yazımı ve Kilise Tarihçiliğinin Kökenleri; Antik Tarih Yazıcılığının Sonraki Dönemlere Etkisi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı, içeriği ve terminolojisi
2 Tarihsel Kaynak Olarak Homeros ve Hesiodos
3 Logograflar
4 Herodotos, Thukydides ve Ksenophon
5 Hellenistik Dönemde Yunan Tarih Yazıcılığı ve Polybios
6 Roma İmparatorluk Dönemi’nin Yunanca Tarih Yazarları: Halikarnassoslu Dionysios, Appianos, Dio Cassius
7 Tarihsel Kaynak Olarak Strabon ve Plutarkhos
8 Ara Sınav
9 Roma Tarih Yazımının Kökenleri
10 Tarihsel Kaynak Olarak Caesar ve Cicero
11 Livius, Sallustius, Tacitus
12 Geç Antikçağ’da Tarih Yazıcılığı ve Ammianus Marcellinus
13 Hıristiyan Tarih Yazımı ve Kilise Tarihçiliğinin Kökenleri
14 Antik Tarih Yazıcılığının Sonraki Dönemlere Etkisi
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

- Çelgin, G., Eski Yunan Edebiyatı, İstanbul 1990. - Erim, M., Latin Edebiyatı, İstanbul 1987. - Momigliano, A., Modern Tarihçiliğin Klasik Temelleri, çev. G. Ayas, İstanbul 2011. - Sarıgöllü, A., Roma Edebiyatında Tarih, Ankara 1983. - Demiriş, B., Roma Yazınında Tarih Yazıcılığı (Başlangıçtan İ.S. 5. Yüzyıla), İstanbul 2006. - Luce, T. J., The Greek Historians, London 1997. - Mellor, R., The Roman Historians, London 1999. - A Companion to Greek and Roman Historiography, 2 vols, ed. J. Marincola, Oxford 2007.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 9 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 9 9
Okuma 4 5 20
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek