| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| 705007872019 | BATI EDEBİYATI VE FELSEFESİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 | 
Lisans
Türkçe
Bu derste Batı Edebiyatı metinleri ile Felsefi Düşünce Tarihi arasındaki parallelikler incelenecek, Edebiyat’ın Felsefesi, gerçeklik, mimesis ve fenomenoloji kavramları ışığında tartışılacaktır.
| 1 | Batı Edebiyatı ve Felsefe ilişkisi üzerine genel bir bilgi sahibi olmak. | 
| 2 | Batı Edebiyatı metinlerini felsefi kuramlar ışığında incelemek. | 
| 3 | Batı Edebiyatı ve felsefe arasındaki bağlamları mercek altına alarak Edebiyat kuramlarının gelişiminde felsefenin rolünü kavrayabilmek. | 
| 4 | Batı Edebiyat tarihi ve gelişimi süreçlerinde felsefi araçları kullanarak metin analizi ve kavram analizi yürütebilmek. | 
| 5 | Batı Edebiyatı ve felsefesinin kökenlerini sorgulamak. | 
| 6 | Batı Edebiyatı ve felsefesinin İngiliz Edebiyatı üzerindeki etkilerini kavrayabilmek. | 
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Batı Edebiyatı kanon metinleri ve Felsefe metinleri incelemek, gerçek, gerçeklik, alımlama ve dışavurum süreçleri üzerine analitik tartışmalar yürütmek, Edebiyat ve Felsefe arasındaki bağları ve bağlamları kavrayabilmek.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı; kapsamı, önemi ve amaçların tartışılması. | ||
| 2 | Edebiyat Nedir? Edebiyat ve Felsefe arasındaki “Çizgiler” | ||
| 3 | Plato, Aristoteles ve Edebiyatta Mimesis Okuma: Aristoteles, Poetika Tartışma: Edebiyatta Gerçek ve gerçeklik | ||
| 4 | Sophocles, Tragedya ve “Ötesi” Okuma: Oedipus Rex Tartışma: Kader Özgür İradeye Karşı | ||
| 5 | St. Augustinus, Bellek ve Zaman Okuma: St. Augustine, İtiraflar Tartışma: Öznel Zaman, Kollektif Zaman ve Anılar | ||
| 6 | Dante ve Metafiziki Gerçeklik Okuma: Dante, İlahi Komedya Tartışma: Allegori ve Gerçekliğin Doğaüstü “Sınırları” | ||
| 7 | Dante ve Metafiziki Gerçeklik Okuma: Dante, İlahi Komedya Tartışma: Allegori ve Gerçekliğin Doğaüstü “Sınırları” | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Edebiyat’ın “Günahları” ve “Sevapları” Okuma: Sir Phillip Sidney, Şiirin Bir Savunması Tartışma: Edebiyat’ın İşlevleri | ||
| 10 | “Aydınlanma”: Modernite’nin İşlevsel Aygıtları olarak Edebiyat ve Felsefe Okuma: Francis Bacon, Denemeler Tartışma: Edebiyat ve Felsefe’nin “İşlevleri” | ||
| 11 | Romantikler, Jean-Jacques Rousseau ve Doğa Okuma: William Blake, “Kuzu” ve “Kaplan”, Tartışma: “Yaratan” Özne Doğa’ya Karşı (mı)? | ||
| 12 | “Fin de Siecle”, Estetizm ve “Dönüşen” Edebiyat Okuma: Oscar Wilde, Dorian Grey’in Portresi Tartışma: Sanat Sanat için midir, Toplum için mi? | ||
| 13 | Yirminci Yüzyılda Edebiyat ve Dil Felsefesi Okuma: Bernard Shaw, Pygmalion Tartışma: Dil Gerçekliği ne kadar var edebilir? | ||
| 14 | Yirminci Yüzyılda Edebiyat ve Varoluş Sorunsalı Okuma: Beckett, Murphy Tartışma: Edebiyat, Felsefenin kelimelerle “boyanmış” hali midir? | ||
| 15 | Dönemin değerlendirilmesi | ||
| 16 | Final sınavı | 
New, Christopher. Philosophy of Literature: An Introduction. London: Routledge, 2001. Schroeder, Severin, Ed. Philosophy of Literature. Oxford: Wiley-Blackwell, 2010. Egginton, William E. A Wrinkle in History: Essays on Literature and Philosophy. Colorado: The Davies Group, 2007.  Hagberg, GarryL., Jost Walter, Eds. A Companion to the Philosophy of Literature. Oxford: Wiley-Blackwell, 2010. Natanson, Maurice. Literature, Philosophy and the Social Sciences: Essays in Existentialism and Phenomenology. The Hague: Martinus Nijhoff, 1962. Auerbach, Erich. Mimesis: The Representation of Reality in Western Literature. Foreword: Edward W. Said. Princeton, N.J: Princeton University Press, 2003. Merleau-Ponty, M. Phenomenology Of Perception. London: Routledge, 1974. Aristoteles, Poetika; St. Augustine, İtiraflar ; Dante, İlahi Komedya; Sir Phillip Sidney, Şiirin Bir Savunması;. Francis Bacon, Denemeler; William Blake, “Kuzu” ve “Kaplan”; Oscar Wilde, Dorian Grey’in Portresi; Bernard Shaw, Pygmalion; Beckett, Murphy
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer | 
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer | 
| Final Sınavı | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | 
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 | 
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | 
| Okuma | 10 | 2 | 20 | 
| Toplam İş Yükü (saat) | 59 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | |||||||||||||
| ÖÇ 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 4 | |||||||||||||
| ÖÇ 5 | |||||||||||||
| ÖÇ 6 |