Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
704001212007 | AUFSATZ-II | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Lisans
Almanca
Bu dersin amacı, öğrencilerin Almanca konuşma ve yazma becerilerini geliştirerek özgeçmiş, iş başvurusu, karakter analizi, tasvir, özet çıkarma, makale yazma yöntemlerini kavramalarını, kısa öykü yazma kurallarını ve var olan bir metnin türünü başka bir türe dönüştürebilmeyi öğrenerek bu bağlamda bilimsel çalışma yöntemlerine ilişkin bilgi ve beceri edinmelerini ve böylelikle herhangi bir konuda akademik düzeyde Almanca kompozisyon yazma becerisi kazanmalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Kadir Albayrak
1 | Kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve kompozisyon planı yapma gibi kavramlar hakkında temel bilgi ve beceri. |
2 | Özgeçmiş, iş başvurusu, karakter analizi, tasvir, özet çıkarma, makale yazma yöntemlerini kavrayabilme. |
3 | Kısa öykü yazma ve var olan bir metnin türünü başka bir türe dönüştürme becerisi kazanarak bilimsel çalışma yöntemlerine ilişkin bilgi ve beceri |
4 | Yazı dili ile sözel dil arasındaki temel farkları kültürlerarası iletişim ve etkileşim bağlamında ayırt edebilme. |
5 | Verilen örnekler üzerinde farklı bakış açıları geliştirerek yazma çalışmaları yapabilme |
6 | Dil, anlatım özellik ve tekniklerini kullanarak bir metnin özetini çıkarabilme. |
7 | Verilen herhangi bir güncel, siyasi, çevresel, kültürel ya da edebi konuda planlı bir şekilde eleştirel düzeyde Almanca kompozisyon yazma becerisi. |
8 | Kompozisyonla ilgili genel bilgileri kullanma ve kompozisyon yazmada gerekli olan aşamaları planlama becerisi. |
9 | Almanca’nın yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavrayabilme ve dil-düşünce-kültür bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Almanca’yı doğru kullanabilme. |
10 | Almanca konuşma ve yazma becerisini geliştirebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çeşitli konularda Almanca kompozisyon çalışmalarının yapılması. öğrenilmesi. Eleştirel Kompozisyon yazma. Kompozisyonlarda desteklenen ve desteklenmeyen (pozitif negatif) düşüncelerin verilmesi. Almanca dil kullanımı ve yetisinin geliştirilmesi. Neden-Sonuç ilişkisini gözeterek yazma çalışmaları yapma. Kompozisyonlarda Giriş-Gelişme-Sonuç bölümlerinin planlanması ve uygulanması. Almanca resmi ve gayri resmi mektup yazma. Güncel konularda Almanca kompozisyon yazma. Almanca Özgeçmiş yazma. Almanca çeşitli resmi yazı ve dilekçeler yazma. Atasözleri ve deyimler üzerine kompozisyonlar yazma.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacının ve içeriğinin tanıtılması | ||
2 | İlk yarıyıla genel bir bakış | ||
3 | Almanca kompozisyon çalışması. | ||
4 | Almanca tasvir. | ||
5 | Almanca makale yazma. | ||
6 | Atasözleri üzerine kompoziyon yazma | ||
7 | Deyimler üzerine kompozisyon yazma. | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Bilimsel yazı yazma yöntemleri | ||
10 | Almanca resmi yazı ve rapor yazma. | ||
11 | Almanca resmi ve gayri resmi mektup yazma. | ||
12 | Güncel bir konuda Almanca kompozisyon yazma | ||
13 | Bireysel ya da grup olarak sunumların yapılması | ||
14 | Bireysel ya da grup olarak sunumların yapılması | ||
15 | Bireysel ya da grup olarak sunumların yapılması | ||
16 | Final Sınavı |
Fritz Gesing Dumont: Kreativ schreiben. Literatur und Kunst Verlag, 2004.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 8 | 2 | 16 |
Tartışma | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Makale Yazma | 3 | 2 | 6 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | |||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 8 | 5 | 4 | 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 10 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 |