Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
704002472002 | DEUTSCHE PROSA -I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Almanca
Bu dersin amacı, öğrencilerin Alman edebiyatının düzyazı türüne ait Stefan Zweig’ın “Schachnovelle” adlı novel örneğinde edebiyat biliminin metin yorumlamaya ilişkin temel terimlerini ve yaklaşımlarını kavrayabilmesini ve uygulayabilmesini, metin anlama sürecinde sorular geliştirebilmesini ve tartışabilmesini sağlamaktır. Özellikle nesir türüne ait özellikler ve analiz yöntemleri öne çıkmaktadır.
Prof. Dr. Saniye Uysal Ünalan
1 | Metin okuma ve anlamanın edebiyat bilimi temel kavramları doğrultusunda yapılan bir eylem olduğu deneyim ve bilgisini kazanma |
2 | Anlatım teknikleri ve biçimleri konusunda metin üzerinde uygulayarak bilgi kazanma |
3 | Retorik figürlerin edebi metnin yapısındaki işlevi ve bu işlevin metin analizini belirlemesi konusunda bilgi kazanma ve görüş geliştirme |
4 | Yukarıdaki öğrenme çıktıları ile metin çözümlemede soru geliştirme ile tartışma deneyim ve becerisini kazanma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Stefan Zweig’ın “Schachnovelle” adlı metninin edebiyatbilimsel incelemesi. Anlatım teknikleri ve biçimleri, novel türü özellikleri, retorik figürler, metnin kurgusunu oluşturan içsel ve dışsal yapı ile ilgili teorik bilgiler ve bunların okumada uygulaması. Edebi eserin oluştuğu dönemin edebiyat tarihsel açıdan ele alınması ve bu açının metin incelemedeki işlevi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacının ve içeriğinin tanıtılması | ||
2 | Hesse’nin ve eserlerinin 20.yy. Alman edebiyatı içindeki yerinin ele alınması | ||
3 | Siddhartha metninin dışsal yapısının ele alınması | ||
4 | İçerik, tema, anlatım biçimleri temel kavramlarının teorik ve uygulamalı işlenişi | ||
5 | Motif, sembol ve metafor kavramlarının teorik ve uygulamalı işlenişi | ||
6 | Motif, sembol ve metafor kavramaları ile ilgili ödevin tartışılması | ||
7 | İşlenen konular ile ilgili bir deneme yazma ödevinin tartışılması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Metnin farklı okuma biçimlerinin tanıtılması | ||
10 | Eserin “Hint edebiyatı” alt başlığının yorumlama tekniği olarak işlenmesi | ||
11 | Doğu felsefesinin Batı edebiyatında alımlanması | ||
12 | Batı edebiyatında Modernizm ve Özne teması | ||
13 | Eserde Öznenin Arayışı temasının yorumlanması | ||
14 | Öznenin Arayışı temalı analizi konu edinen denemelerin okunması | ||
15 | Tüm konuların değerlendirmesi | ||
16 | Final Sınavı |
1. Stefan Zweig: Schachnovelle. Frankfurt a. M.: Fischer, 2010. 2. Walburga Freund-Spork: Schachnovelle von Stefan Zweig.: Textanalyse und Interpretation mit ausführlicher Inhaltsangabe und Abituraufgaben mit Lösungen (Königs Erläuterungen und Materialien, Band 384) 3. Petersen Jürgen H., Wagner-Egelhaaf Martina. Einführung in die neuere deutsche Literaturwissenschaft. Berlin: Erich Schmidt, 2009.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 4 | 2 | 8 |
Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 103 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |