Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
704004412002 | ANGEWANDTE SPRACHWISSENSCHAFT-I | Ders | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
Almanca
Dilbilim kuramlarının, model ve yöntemlerinin uygulanmasına yönelik olan bu ders, aynı zamanda dilbilim konu, kapsam ve yöntemlerinde son 10 yılda görülen yeni gelişmelerin incelenmesi ve tartışılmasını amaç edinir. Ayrıca dilbilim alanının günümüzdeki durumunun ve gelecekteki olası gelişimlerinin değerlendirilmesi bu dersin hedefidir.
Assist. Prof. Dr. Funda Ülken
1 | Uygulamalı Dilbilim kuramını kavrayabilme. |
2 | Dil edinimiyle ilgil teorileri kavrayabilme. |
3 | Dil edinimiyle ilgil teorilerini diğer primer ve sekunder dil edinimiyle ilgili teorilerle karşılaştırabilme. |
4 | Toplum ve Dil arasındaki ilişkiyi kavrayabilme |
5 | Toplum, Dil ve Kültür kuramlarını değerlendirebilme |
6 | Toplumun çeşitli alanlarında kullanılan dilsel |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dil edinimi; İkinci dil edinimi; Bilingualizim, Afazi; Parkinson hastalığı ve dil problemleri; Kekemelik; Gençlik dili;
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı ve önemi | ||
2 | Uygulamalı Dilbilimi Kuramlar Disiplinler | ||
3 | İlk dil edinimi Kuramlar | ||
4 | Chomsky ve “Language acquisition device”(LAD) kuramı | ||
5 | İlk dil edinimin kritik dönemleri | ||
6 | Bileşik ve koordine edilmiş Bilingualism | ||
7 | “Dominant ve Spesifik” Kuramı Dil edinimin sürecinde aksamalar | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İkinci dil edinimi | ||
10 | Unutulan dilin tekrar edinimi | ||
11 | İkinci dil edinimiyle ilgili kuramlar: “Identitäts” hipotezi, “Kontrastiv” hipotezi “Monitor “ teorisi | ||
12 | İkinci dil öğrenme kuramları | ||
13 | “Pidgin” Kuramı | ||
14 | Dil edinimiyle ilgili 6 temel kuram | ||
15 | Sunum | ||
16 | Final Sınav |
DERS KİTABI: Klein Wolfgang (1992): Zweitspracherwerb. Farnkfurt am Main: Hain. YARDIMCI KİTAPLAR: Peuser, Günter und Winter, Stefan [Hrsg.]: Angewandte Sprachwissenschaft. Grundfragen - Bereiche - Methoden; Bouvier Verlag
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Seminer | 1 | 15 | 15 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Performans | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 138 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |