Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
704002642016 | KOMMUNIKATIONSARTEN-II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Almanca
Bu dersin amacı, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmelerini, dili doğru kullanarak kültürler ve bireyler arası karşılıklı olarak anlaşabilmelerini, iletişim modellerinin Almanca ve Türkçe dil sistemleri içerisindeki kullanım alanlarını kavrayabilmelerini, toplumsal ve sosyal kurallar çerçevesinde ortaya çıkan davranış modellerini görsel, yazılı ve işitsel anlatım tekniklerini kullanarak Almanca ve Türkçe örneklerle ifade edebilmelerini, kelime dağarcıklarını genişleterek duygu ve düşüncelerini aktarmada açık ve anlaşılır ifadeler kullanabilmelerini, grup çalışmalarında toplumsal birlikteliğin farkına varmalarını ve bu ortak düzlemde kültürler arası etkileşim ve iletişimin çıkarımlarını mesleki ve sosyal yaşamlarına da uygulayabilmelerini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Funda ÜLKEN
1 | Farklı iletişim modelleri üzerinde karşılaştırmalı olarak inceleme yaparken ortaya çıkan kültürel davranış normlarını değerlendirebilme. |
2 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini dili doğru kullanmayı |
3 | Yapılan grup çalışmalarında kişiler arası anlaşma yoluyla araştırma evrelerini, ortak çalışma prensiplerini özümseyebilme. |
4 | İletişim şekillerini kültürler arası düzeyde yorumlayarak yaşam boyu öğrenme sürecinde mesleki faaliyetlerine uygulayabilme. |
5 | Yeniliğe açık ve hedefine uygun kültürel ve sosyal çerçevede dil ve ifade (yazılı-sözlü) düzeyinde yeterli araştırmalar yürütebilme. |
6 | İletişim sistemlerinin temel yapı ve unsurlarını kavrayabilme. |
7 | Kültürlerarası iletişimin belirli bir dil ve anlatım sistemi içerisinde(yazılı,görsel,işitsel) kullanımını analiz edip yorumlayabilme. |
8 | Nezaket kuralları gibi sosyal kavramların gerek kültür gerek dil sistemi içerisindeki önemini kavrayabilme. |
9 | Almanların ve Türklerin kültürlerarası karşılıklı anlaşmasına katkı sağlayabilme. |
10 | Almancadaki ve Türkçedeki iletişim şekillerini, bunların günlük hayattaki kullanımlarını, sosyal kurallarla uyumlarını dilsel ve sosyal açıdan ele alabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İletişim modelleri. İletişim sistemleri ve farklı kültürlerdeki yansımaları hakkında temel bilgi. Kültürler arası anlaşma için gerekli olan dil becerisini edinme. Almanca ve Türkçe dil sistemlerinde görsel, yazılı, işitsel ve sözlü iletişimin kullanımı. Dil ve Kültür olgularının uygulamalı olarak karşılaştırılması. Almanca dil ve kelime yapıları. Anlama teknikleri. Kelime ve dil bilgisi bakımından akademik seviyede metinler hazırlanıp sunulması. Türk ve Alman geleneklerine özgü iletişim stratejilerinin incelenmesi. İletişim şekillerinin ve işlevlerinin metin çözümleme, hazırlama ve sunma yoluyla yazılı veya sözlü olarak ifade edilmesi. Farklı alanlara ait çeşitli türde Almanca metinler üzerinde kültür, dil ve iletişim olgusunun analiz edilmesi ve sonuçlarının yorumlanması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacının ve içeriğinin tanıtılması | ||
2 | İletişim hakkında temel bilgi. | ||
3 | İletişim modelleri ve kullanım alanları | ||
4 | Almanca ve Türkçe dil sistemlerinde iletişim şekilleri. | ||
5 | Almanca ve Türkçe sözlü ve yazılı iletişim sistemlerindeki kültür kaynaklı farklılıklar ve ortaklıklar | ||
6 | Kültürlerarası iletişim temelli metin çözümlemesi. | ||
7 | Almanca metinlerde kültürlerarası iletişimin temel kavramlarının analiz edilmesi. | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Almanca yazma becerisi çalışmaları | ||
10 | Kültürel davranış normlarının örneklerle açıklanması | ||
11 | Dil ve Kültür ilişkisinin günlük yaşamda ve edebiyatta gösterilmesi. | ||
12 | Nezaket kuralları ve kültür bağıntısı. | ||
13 | Almanca ve Türkçedeki nezaket kurallarının karşılaştırmalı analizi. | ||
14 | Öğrencilerin Sunumları | ||
15 | Öğrencilerin Sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
Derste verilecektir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 3 | 2 | 6 |
Tartışma | 8 | 2 | 16 |
Proje Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 10 | 5 | 5 | 5 |