Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
704004702018 | DEUTSCHSPRACHIGE GEGENWARTSLITERATUR II | Ders | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Almanca
Bu dersin amacı, öğrencilerin 20. yy sonları 21. yy başları Alman Edebiyatına ait metinlerde tarihi, sosyal ve kültürel değişimleri inceleyebilmelerini, o döneme bilgi açısından hakim olmalarını ve böylece daha etkin bilimsel tartışmalara katılacak düzeye gelmelerini, o döneme ait metinlerin özelliklerini anlayabilme ve ayırt edebilmelerini, 20. yy sonları 21. yy başları olarak sınırlandırılabilecek dönemi göz önünde bulundurarak edebiyatın toplum üzerindeki etkisini analiz etme ve yorumlama yoluyla kültürel anlamda daha geniş bir bakış açısına sahip olmalarını ve bunun sonunda yaratıcı düşünceyi edebiyat metni haline dönüştürebilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır.
Pınar Akkoç Bayır
1 | Alman Edebiyatı ve yazın kuramları ile ilgili bilgilerini kullanma becerisi |
2 | Edebi metinleri incelemek için gerekli araştırmayı yürütme ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilme |
3 | Farklı dönemlere ait, farklı türlerdeki eserleri sembol ve motiflerine göre ayırabilme. |
4 | Döneme ve türe göre sınıflandırılmış özgün metinler okuyup yorumlayabilme. |
5 | Disiplin içi ve disiplinler arası karşılaştırmalı çalışmalarda metinler tasarlayıp, sunabilme. |
6 | Fikirlerini gerek yazılı gerekse sözlü olarak metinler üzerinde eleştirel bir bakış açısıyla ifade edebilme. |
7 | Yaratıcı düşünceyi edebiyat metni haline dönüştürebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
20. yy sonları 21. yy başları edebiyat tarihinde o döneme has kavramların ve kuramlarının tanıtılması. Alman tarihinin, edebiyat ve kültür bağlantısının açıklanması. Metinler üzerinde yapılan çalışmalarla birlikte geliştirilen kuramların kullanılabilirliği ve bu kavramlarından incelenmesi, daha sonra dönemlere ait bilgileri diğer derslerde de kullanabilme becerisini kazandırmaya çalışmaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacının ve içeriğinin tanıtımı | ||
2 | 20. yüzyıl sonlarına ait bilgiler. | ||
3 | 20. yüzyılın özellikle son yirmi yılına dair sosyal ve tarihi bilgiler | ||
4 | 1980ler, 1990larda Almanya ve bu döneme ait yazarların hayatı ve metinleri | ||
5 | 1980ler, 1990lar Almanya’sına ve edebiyat eserlerine dair | ||
6 | 1990lar dönemine ait örnek metinler ve arka plan bilgisi | ||
7 | Judith Hermann öykülerinden örnek metin incelemesi | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Judith Hermann ve eserlerinin tarihsel bağlama oturtulması ve incelenmesi | ||
10 | Judith Hermann, Sommerhaus, später, örnek metin incelemesi | ||
11 | Judith Hermann, Sommerhaus, später, örnek metin incelemesi | ||
12 | Ingo Schulze, Simple Storys, örnek metin incelemesi | ||
13 | Ingo Schulze, Simple Storys, örnek metin incelemesi | ||
14 | Ingo Schulze, Simple Storys, örnek metin incelemesi | ||
15 | Ingo Schulze, Simple Storys, örnek metin incelemesi | ||
16 | Final Sınavı |
Hermann L./Horstkotte S. (2016). Gegenwartsliteratur. Eine Einführung. Metzler. Stuttgart. Hermann, Judith (2011). Sommerhaus, später. Fischer Verlag. Frankfurt a.M.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||
ÖÇ 7 |