Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705007852019 | EDEBİYAT VE MODERNİTE | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin tarihsel bir süreç olan moderniteyi bilmelerini, modernite ve modernleşme arasındaki ilişkiyi anlamalarını, modernitenin doğurduğu edebi türleri tanımalarını, modernite ile modernizm/postmodernite ile postmodernim arasındaki ilişkiyi anlamalarını ve bu kavramlar setini edebi örnekler üzerinden değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
1 | Tarihsel bir süreç olarak moderniteyi ve buna bağlı kavramları bilme. |
2 | Modernitenin doğurduğu edebi türleri tanıma. |
3 | Modernite eleştirisi ve edebiyat ilişkisini metinler üzerinden tartışabilme. |
4 | Modernite ve modernleşme ilişkisini/farkını Batı ve Türk edebiyatı üzerinden tartışabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tarihsel kategori olarak modernite, estetik kategori olarak modernizm, modernleşme, roman, polisiye edebiyat, Romantizm, Dekadans, bilimkurgu, distopya.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve kapsamının anlatılması; Tarihsel bir süreç olarak modernite nedir? | ||
2 | Modernite, kültür ve edebiyat | ||
3 | Modernite ve roman | ||
4 | Edebi metin incelemesi | ||
5 | Modernite ve polisiye edebiyat | ||
6 | Edebi metin incelemesi | ||
7 | Edebi metin incelemesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Modernite ve modernizm | ||
10 | Edebi metin incelemesi | ||
11 | Edebi metin incelemesi | ||
12 | Modernite ve bilimkurgu edebiyatı | ||
13 | Edebi metin incelemesi | ||
14 | Modernite ve distopya | ||
15 | Edebi metin incelemesi | ||
16 | Final Sınavı |
Metinler: R.L. Stevenson, Dr. Jekyll ile Bay Hyde Mary Shelley, Frankenstein Arthur Conan Doyle, Sherlock Holmes Baudelaire, Paris Sıkıntısı Monika Maron, AnimalTriste Max Frisch, Homo Faber Ursula K. Le Guin, Mülksüzler Ahmet Hamdi Tanpınar, Huzur Yardımcı kitaplar: Adorno & Horkheimer, Aydınlanmanın Diyalektiği Benedict Anderson, Hayali Cemaatler Besim F. Dellaloğlu, Zamanın İçinden, Zamanın Dışından: Gelenek ve Modernlik Arasında Harold Bloom, Batı Kanonu
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 59 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 |