Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
704001822020 | HÖR-UND LESEVERSTAENDNIS-II | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Lisans
Almanca
Dersin Amacı, öğrencilerin, edinmiş oldukları okuma ve dinleme becerilerini pekiştirmelerini ve daha da etkili kullanmalarını sağlamak, Alman Kültürü ve Edebiyatından seçilen çeşitli görsel ve işitsel metinleri anlama, analiz etme ve bunlar üzerinde tartışma becerileri kazandırmaktır.
Dr. Daniel Schreiner
1 | Farklı türde metinleri okuyup anlayabilme, |
2 | Farklı türde metinleri dinleyip anlayabilme, |
3 | Farklı metin çeşitlerini tanıyıp analiz edebilme, |
4 | Edebi metinleri okuyup anlayabilme, |
5 | Görsel ve işitsel metinleri izleyip anlayabilme, |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Derste, öğrenciler, dil becerilerini geliştirecek seviyede seçilmiş, görsel ve işitsel farklı metin türlerini dinleme, okuma ve anlama çalışmaları yaparlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriğinin Tanıtımı | ||
2 | Okuma ve Dinleme Tür ve Stratejileri Genel Tekrar | ||
3 | Metin Çeşitleri ve Analizi | ||
4 | Bertolt Brecht: “Wenn die Haifische Menschen wären” | ||
5 | Dokumentarfilm: “Schönheit der Vergangenheit” | ||
6 | “Deutschland wird alt I-II” | ||
7 | Aktuelle Nachrichten Hören und Verstehen | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Wolfgang Borchert : “Das Holz für Morgen” | ||
10 | Tıcket Nach Berlın: Offenbach: Rotkäppchen und der böse Wolf | ||
11 | Elisabeth Langgässer: “Saisonbeginn” | ||
12 | Film: “Goethe!” | ||
13 | Final Sınavı |
http://www.mondamo.de/alt/borchert.htm https://www.dw.com/de/deutsch-lernen/s-2055 https://www.spiegel.de/ https://lingvico.net Westhoff, Gerhard (2013): Fertigkeit Lesen. Berlin und München: Langenscheidt. Dahlhaus, Barbara (2001): Fertigkeit Hören. Berlin und München: Langenscheidt. Rösler, Dietmar / Würffer, Nicola: Lernmaterialien und Medien.Buch mit DVD. München: Goethe Institut.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 4 | 2 | 8 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 119 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |